søndag 10. februar 2013

Morsdag til ettertanke

Morsdag...
Moooors dag...
Mamma...
Morsdag...

Dette er en dag som frem til for 4 år siden betydde å feire min fantastiske mamma. Og det betyr den enda, mamman min er en herlig dame og fortjener og bli feira!! <3 p="">
Men allerede morsdagen for 4 år siden hadde andre følelser begynt å melde seg. Vi hadde bare prøvd å bli gravid i en liten stund, men etter første måned testa jeg positivt og vi trodde vi var så heldige at vi skulle bli foreldre! Jeg sveva på en rosa sky, følte meg småkvalm, puppene var ømme og jeg var så lykkelig! I noen dager. Så forsvant alle symptomer og jeg begynte å blø. Morsdagen kom rett etter og jeg tenkte på spiren som ikke satt.

3 morsdager til kom og gikk uten at jeg fikk bli feira. Morsdagen begynte å føles urettferdig. Alle mødre ble gratulert. Men hva med de som ikke var så heldige...? De burde også få gaver og masse kake på morsdagen, og masse trøst og varme...

Nå er jeg fortsatt gravid, men dette er den første morsdagen MIN. Jeg bruker den til å være uendelig takknemlig. Og til å tenke på alle som ikke er så heldig, jeg trør litt lett og sender alle hjerter deres vei. Det kan være mye vi ikke vet om menneskene rundt oss.

Denne damen er nå 5 dager over termin og det går helt greit enda, selv om jeg gleeeder meg til å møte denne lille karen!


Jeg er takknemlig.

4 kommentarer:

irene sa...

Ååååå lykke till!
Fantastiskt!
Klem

Silje/whippetliv sa...

Ruger du ennå, kjære deg?? hihi

Likevel; HURRA FOR DEG!
Stort grattis med morsdagen :D

Skrev faktisk noen tanker om morsdag og farsdag på bloggen min nå i sted... Dager som dette er nok ikke like kjekke for alle :/

Tusen takk for fine kommentarer - du er så sprek! :D

Masse lykke til i dagene fremover. Dette blir SÅ bra :D

Klem fra Silje.

Marthe - Fruen fra Trondheim sa...

Ååå, nå er det rett rundt hjørnet! Det ER den aller beste følelsen man kan ha. Å bli mamma! Det er grusomt urettferdig. Det er så mange flotte kvinner der ute som burde ha vært mammaer.

LYKKE TIL!!!! Det er en uendelig kjærlighet du skal få opplevev <3

Gøy på Tangen sa...

gratulerer med dagen!
fint skrevet søte deg:)
Tenk, nå ser du lille prinsen din om noen få dager:)
klem Cathrine