søndag 26. august 2012

Fargeprøver - Ikke fornøyd

Hmmm, jeg har begynt å tenke på farger til barnerommet nå.
Jeg vet enda ikke om det er jente eller gutt, men det er ikke så mye spørsmål uansett, det blir IKKE rosa eller lillanyanser her i gården før en eventuell datter spør om det selv, så da tenker jeg som så at grønt kan passe til alle, og dessuten elsker jeg grønt!

Tanken er så smått at selve rommet blir malt i en lys grå farge, og at den ene langveggen, den som vinduslyset lander på, skal være i en farge.

Har prøvd å tatt bilde av rommet, men det er ganske langt og smalt, og jeg har ikke vidvinkel, så det er litt vanskelig!


Slik er det nå da, FØR utvikling. Let's just say, det blir ikke LYSRØR her etterhvert! Enn å henge opp det på en slikt rom, galskap...

Og bare for å presisere, det ER vindu her inne, så tok jeg et bilde mot vinduet, jeg ser det ble litt blurry, men jeg gidder ikke å lette på den stadig tyngre rompa mi for å ta et til, så slik blir det!


Uansett så var det fargeprøver som var dagens tema.


Den til venstre ble utelukka umiddelbart, for kraftig for en hel vegg.


Men så ble egentlig de andre to utelukka også, ble bare ikke som jeg ville!
Jeg tenker egentlig litt mer mintfarge, men klarer ikke helt å plassere det på et fargekart!

Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Har dere mala i en fin mintfarge så link gjerne til bilde og fargkode!! Da blir jeg glad på en grå søndag! ;)

6 kommentarer:

Duse Pasteller sa...

WHAT! Ikke rosa...!!;)
Stikk innom Huset ved Fjorden eller MøbelPøbel (evt Fjeldborg), vet at de har brukt en del mint i sitt interiør!
Lykke til og god søndag!!:)

Lene sa...

Vanskelig å finne den rette fargen. Kan se fint ut på fargekartet, og se heeelt annereldes ut hjemme på veggen. Har malt en hylle i stua med en mint'ich farge. Legger ved en link, så ser du hyllen og fargen.
Fargekode: NSC S 0520B70G

http://medfargestiftertell.blogspot.no/2012/08/maleprosjekt-1.html

ekteheimelaga sa...

Jeg aaaaner ikke. Jeg er delvis fargeblind. I hvert fall ikke flink til å sette sammen farger.

Men! Jeg kan jo fortelle om hva jeg kjøpte meg på Åhlens for det flotte gavekortet jeg vant her inne! :D Jeg kjøpte meg dynetrekk og putetrekk (to sett), en gulrotrensketing, et forkle og olje/eddik-beholdere-ting. Jess. Betalte en liten sum selv (åtti kroner eller noe), men syns jeg gjorde et godt kjøp! :) Tuuusen takk, igjen, for gavekortet! :)

Guri sa...

Har ikke aning, men jeg regner med at det blir fint ;) LYkke til :)
kLÆM

Fragmenter sa...

Jeg har vært laber på bloggfronten i det siste, og det er lenge siden jeg har vært innom deg. Men her skjer det jo ting! Gratulerer med bolle i ovnen! Så koselig:)
Veggfarger er jo en utfordring, og særlig mint. Syns liksom de er så fine på prøvene, men når de kommer på en hel vegg så blir det liksom noe helt annet. Lykke til:)
Klem, Elin

Kikki sa...

Jeg har en fargekode i mint som jeg syns er fin, den er nok endel lysere enn de du har malt med, men det er kanksje det du er ute etter?
Se nederst i dette innlegget for fargekoden:
http://kikkis-planet.blogspot.no/2011/11/orange.html
Og det øverste bildet her: http://kikkis-planet.blogspot.no/2011/12/spraymalingstips.html
er brettet malt i den mintfargen.