tirsdag 31. juli 2012

Da begynner det å bli soverom

Det har tatt oss nesten en uke, men soverom begynner det å bli nå, endelig!
Arbeidet var ikke å faktisk flytte, men at hele rommet var dekket av stappfulle skap som trengte og organiseres! Og det førte til at både boden inne og boden ute måtte organiseres også, så slik har ferien gått! Det endte med tre hengerlass til søpla og et hengerlass til loppis til inntekt for Foreningen for omplassering av dyr i Trondheim, et formål jeg gladelig gir til! :)

Men, til slutt, ble det ikke bare nytt soverom, men også to godt organiserte boder, herlig! :D

Det står igjen en del finishing touches på soverommet enda, men nå er det i alle fall fult brukbart og dere skal få første titt! :) Om dere vil se hvordan det så ut før kan dere gå to innlegg lenger ned, et rom dekt av garderobeskap, enkelt og greit.

Underveis i malingen:


Kjedelig arbeid å male og legge lister, men det er nødvendig!

Og her er soverommet!!! :


To bryllupsbilder har kommet opp på veggen over senga, plana er å ha en rad med små bilder fra bryllupet under. Det er disse som henger der nå:



 Vi har mange bryllupsbilder hengende her hjemme, jeg elsker de bildene, fantastisk fotograf! Så på soverommet havna disse, mens ellers i huset har vi mest bilder som ikke er så fokuser på oss, men mer bare kule, som disse:





Men nå spora jeg av, tilbake til soverommet!!

Vi bestemte oss endelig for å investere i nye madrasser, vi har hatt lyst på i noen år nå, men bare utsatt, er jo dyre saker! Men så kom det en reklame for "Soveromsdager" hos Skeidar og vi slo til! Superdeilig med skikkelige madrasser, håper det har positiv virkning på mannens noe shabby rygg!


Mannen sitt nattbord er et jeg redda fra en container for flere år siden og mala opp. Lampa er fra loppis. Hunden er relativt nyinnkjøpt... :P


Mitt nattbord et mintgrønt med marmortopp arva etter min fantastiske farmor! <3
Lampa er selvfølgelig også fra loppis...


Skulle vel hatt et sengeteppe, men jeg gidder aldri legge det på... Bare å innse hvilken slask jeg er!

Også har vi et lite monster som heter Zelda som sååå gjerne vil være med her, så hun må jo nesten få det... Hun bruker egentlig ikke å være i senga altså, bare om morgenen når jeg slipper henne innpå for å vekke pappan sin, for om jeg gjør det blir han sur... :P


 Og så står det igjen to skap enda, ikke noe vakkert syn, men noen plass må jo nesten klærne våre ligge! Resten av skapene ble solgt på finn.no, så praktisk! (Den skakke lampa står igjen etter malearbeidet, den skal ikke få bli....)


11 kommentarer:

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Wow, flotte bryllupsbilder! Inspirerende :) Så måten dere giftet dere på også, og tror nok det er noe for oss ;)

Blir spennende å se soverommet!
Klem fra Stine

Duse Pasteller sa...

Utroooolig kule brudebilder!!
Kule OG fine!!! Dere er heldige, vet om mange som ikke har blitt fornøyd, så det var nok en fantastisk fotograf ja:)
Liker at dere har møbler med personlighet:) Skal bli artig å se når det er helt ferdig!

gult hus i svingen sa...

Så utrolig mange flotte bryllupsbilder,liker at de er annerledes:)
Soverommer er lekkert:) Og det er jammen Zelda også:)

Trine som har ferie i 2 uker til:)

lek med Kontraster sa...

NYDELIGE bryllupsbilder!!!

Og så søt hund. Ikke like lett å alltid holde seg unna når man fotograferer, nei. he he! Har også en som liker å snike seg med på bilder :)

Fin blogg du har. Jeg vil gjerne følge deg videre!

Ha en nydelig torsdag!

klem
Vigdis

Randi sa...

Kjempefint soverom!! Og kule bilder :)

Glede sa...

De bryllupsbildene er bare fantastiske! Min favoritt er det med ballongene... Er så godt å ha deg tilbake! Vet du, jeg kan faktisk høre stemmen din når jeg leser meg gjennom innleggene. Du er deg selv og det liker jeg! Klem

Skjerstad sa...

Så kule de bryllups bildene deres er assa !!!
Digger dem,og soverommet også, har maken (2stk) lampe på soverommet vi som den oransje.
Du det vinduet som vi har satt inn, har stått i garasjen vår i noen år, fra vi satte inn store vinduer på stua. Så jeg vet ikke hva et sånt nytt vindu koster...

KLÆM

Fargevandring sa...

Veldig fint soverom!! Og jg bare elsker de fine bryllupsbildene deres...og et fint par er dere også:-)

Lene sa...

Jeg digger bryllupsbildene. Utrolig kule! :-) hyggelig å se deg i blogg verdenen igjen og. Håper du blir! Soverommet ble kjempebra. Hater skråtak selv på soverommet. Haaater det. Grøss og gru.

Lidyll sa...

Hei på deg:)
...aller først må jeg bare si:"WOW!"
Lekre bryllupsbilder altså! Så fint brudepar og så fiiiine bilder:)Sånt er morro å ha da:)

..og skal si det er mye jobb med sånn "rydding oraniserin pakkin kasting"! Kjenner litt på det selv om dagen...siden vi bo så lite og jeg er interiørfrelst må det taes sånne sjauer innimellom!*ler* Vi bodde jo dobbelt så stort før og ikke allverdens av plass vi har hatt det siste 1,5 året...

...gleder me til å følge med på soverommet! Blir nok veldig bra:)

Klemmer til deg

Lene sa...

Flotte bilder:-), og soverom.