torsdag 9. juni 2011

Lupiner...

...er ballharde, de er de eneste blomstene jeg har i blomsterbedene mine, jeg er ikke akkurat god med hagen enda! Gi meg noen år, I'll get there...


Synes de er så koselige, en fikk bli meg inn, det var kjempevarmt, hølja ned og tordna og lyna ute! Digger slik ekstrem-vær...  Ikke at det er ekstrem-vær på internasjonal målestokk, men på trøndersk målestokk? Helt klart! :D



Det er litt lav aktivitet på bloggen nå om dagen! Det kommer rett og slett av at jeg ikke er så veldig inspirert akkurat nå! :-O Egentlig mer opptatt av å ut på tur og prøve meg på pilates... Men det kommer seg nok snart, blir vel snart lat igjen! Går somregel slik... :P

14 kommentarer:

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

Digger bordet ditt!
Og lupinen er også fin.
Håper vi har tid til å hilse på glansdagen :)

Mitt hvite hus sa...

Lupiner er av de skjønneste blomstene syns jeg... kunne gjerne tenke meg en eng full av disse...

Klem Kerstin

Havfruen sa...

Tenk at denne vakre blomsten ønskes å bli forbudt å plante....jeg har den selv, for det er jaggu ikke alt som blomstrer villig ved havet og vinden.
Jeg er på jobbtur men fikk melding om at det tordna i fosen å ja...strømbrudd også. Vel, det er vær det...og det har vi masse av...
Flotte bilder:)
Klem fra ei som niglær sæ te å sett sæ på hurtigbåten imorra....

Fragmenter sa...

Lupinen er en skikkelig staselig blomst! Jeg gravde med meg et par fra grøftekanten i fjor, som står i hagen og blomstrer nå:-)
Lyn & torden er kjekt!!

Hjertebank sa...

Jepp, litt værsvingninger i Trøndelagen for tiden ja ;)

Randi sa...

Hei!! Syns det er mange fine innlegg her om dagen jeg!! :) Jeg er kjempeglad i lupiner!! Om sommeren når jeg er på Kvikne hos bestefar og bestemor har jeg alltid med meg ei bøtte som jeg plukker full med lupiner når jeg er på tur hjem! For her finns de ikke. Håper du har en fin kveld! KLEM.

Tovepia sa...

Lupiner er flotte og hardføre, og på det bordet blir jo alt lekkert!!

Guri sa...

Trenger man å gjøre noe hele tiden da??? Har doktorgrad i avslapping jeg ;)

Lupiner er vidunderblomsten som ikke bare er pen, men ordner seg helt selv også :)

Klæm Guri

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Flotte lupinene,var på jakt etter de her om dagen...men fant ingen:(
klemklem på deg..

Lidyll sa...

elsker bordet! Elsker blomsten*smile*

...og måtte nødt til å inn og skryte litt av deg i "komme ut"-innlegget ditt!*smile*

klem klem

gult hus i svingen sa...

Plukke Lupiner i skogen i går jeg:) de er herlige:)
Labert på bloggefronten her også:) Lavkarbo i heimen nå, krever sin kvinne å sette seg inn i det gitt:)
Ha ei flott helg, "Dattelatt"
Klæm Trine

I en Eske sa...

Det var deilig vær i går helt til det tordnet, men det er litt deilig med torden og det blir så friskt etterpå! =)
Jeg hadde et blomsterbedd helt stappfult av lupiner, de tok helt over. Jeg skulle luke i det bedddet og da viste det seg at melomm alle lupinene ,så hadde de som eide huset før meg plantet de fineste rosene, sånne store røde som man finner i blomsterbtikker!!
Ble litt overaska...
=)

Kaspara sa...

Hei datt
Jeg elsker lupiner og plukker de gjerne når de vokser i grøftekanter rundt om kring. Må stoppe bilen og hoppe ut, men jeg får de visst ikke til selv i hagen. Husker jeg handlet noen et år, men hvor er de nå...???
Glad pinsehelg til deg!
Klem fra Kaspara

Seksti delt på Fem sa...

Lupiner er fiiiine! (men jeg har luka vekk de jeg hadde i min lille hage, de tok liksom litt overhånd...) Må lete ette en lupin-grøft snart! Har liksom ikke fått med meg at de har begynt å blomstre.