tirsdag 31. mai 2011

Litt om blader vol 1.0


 Jeg har lenge vært abonnent og svoren tilhenger av Bolig Pluss, det er et vakkert blad og jeg liker at de viser fram varer som gud og hvermann kan ha råd til! Når det er sagt så leser jeg interiørblader for å få variert inspirasjon, og jeg må si at det siste synes jeg det har vært litt skuffende ensidig i Bolig Pluss...
Og jeg prøver for all del ikke å si at det ikke er et nydelig blad, for det er det virkelig!! Men i det siste nummeret synes jeg stort sett alt var hvitt og landlig. Og jeg liker hvitt og landlig jeg, absolutt, men jeg ønsker meg mer variasjon!



Nå setter jeg min lit til neste nummer!

13 kommentarer:

Shabbylishious sa...

Liker også det bladet veldig godt. Klarer ikke helt å sette fingeren på det. Liker bildene uansett. Alt ser ikke likt ut som i JDL feks.

Ida Susanne sa...

...jeg er dessverre enig med deg
Dette er grunnen til at jeg ikke lenger kjøper Boligpluss..
Det er det "samme" hver gang, de tør ikke å "sjangse" på noe liksom. Syne jeg da..

Synd, for de første årene synes jeg det var et spennende interiørmagasin. Jeg har mine andre favoritter. Men forstår veldig godt at de "hvite" bloggerne liker Boligpluss da, for der treffer det jo virkelig spiker'n på hodet :)

Vakkert blad,men ikke for meg :)

Klem på deg vennen!!!

gult hus i svingen sa...

Har aldri kjøpt Boligpluss jeg, men er fornøyd med Rom123:)
Liker garderoberommet og melder meg IKKE frivillig til å rydde ut av det:) Kanskje hvis du inviterer til dugnad med en kasse pils, lapskaus og mange bloggere;)

klem Trine:)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Synes mange av de kjører den profilen ensrettet som de har...gjelder de andre bladene som er mere moderne i interiøret og...de har bare det...
Hvor er mangfoldet ?
Nei..vi får starte vårt eget magasin tror jeg..med litten av hverten for en hver smak...klemklem til deg

urban Territory sa...

Hei flotte jenter,

Bra tema! Blader!
Ser at mange interiørbloggere henter inspirasjon fra blader, og det er bra!

MEN - hvorfor kjøper dere alle de samme bladene? Og hvorfor er alle de norske bladene kliss like?

Tar jeg feil når jeg syns det ser ut som om alle tråkker i samme spor og klamrer seg til pike-verelse-shabby-chic stilen? Og at jo mer hvitt, beige og grått du kan kombinere med blonder, rekved og gamle trekasser - desto mer "harmonisk" er det?

Bare så det er nevnt: For mange menn (og kvinner) er det slik det ser ut i skjærsilden... Gyselig.

På høy tid å utvide repertoaret når det gjelder inspirasjon.

Styr unna alle de elendige magasinene med "hvite, romantiske sommerdrømmer" på forsiden - dere vet hvilke det er. Til og med Allers og Familien er fulle av denne uspennende og umoderne stilen.

Prøv noe nytt: Architectural Digest, eller World of Interiors. Eller bare kjøp noe nytt for en gangs skyld.

Og spør deg selv: Liker jeg egentlig dette blonde-marerittet og denne gamle fjøla over sinkbøtta?

God lesing!

Beste hilsen
U. T.

Solrosa sa...

Min desiderte favoritt er Rom 123, som jeg har abonnerrt på siden starten. De viser ting en har råd til og så er det variasjon i reportasjene og ofte ganske mye farger - noe jeg liker.

Og så liker jeg godt BoligDrøm.

Når det er sagt, blir jeg mer og mer kresen på interiørblader. Finner jo så mye fin inspirasjon på bloggene, så da hander det ofte at jeg heller tar en bloggerunde fremfor å kjøpe et blad.

Kos deg i kveld, søta! :)

Klem

Hildemiho sa...

jeg abbonerer på både rom 123 og boligpluss og må nok si at min favoritt er rom123....liker boligpluss også - men blir av og til litt for landlig og hvitt for fargeglade meg. men lenge leve interiørblader!!! hihi
klem

Ceropegia sa...

Heia!
Jeg må si meg enig med deg! Synes i grunn de fleste bladane inneholder det samme for tiden, og har tatt en kjøper- pause - og er veldig på jakt etter nye inspirerende, annerledes,og insprerende blader! :)Det blir veldig mye hvitt!!

Suverent med slike innlegg som du har her syns jeg! Kanskje vi får andre blad tips;)

Klem fra ei som for tiden leser alt hun kommer over av hageblader :)

Guri sa...

Gleder meg også til neste nummer av Boligpluss!! Ser for meg at den campingvogna har uante muligheter :)
Klæm Guri

Camilla sa...

Enig! De har tapt seg veldig, generelt syns jeg norske blader har det..men sånn går det vel når man leser uante mengder med blogger. hihi Sett det før liksom..
Setter min lit til svenske og danske blader jeg, de skuffer sjelden :-)

Seksti delt på Fem sa...

Haha, sitter og ler av U.T. sin kommentar *ler*

Enig i at maaange av de norske interiørmagasinene har veldig lik profil, og det er ikke akkurat utfordrende lesning. Koselig å bla i, men... tja. Litt kjedelig.

Finnes mye å velge i på Narvesen, skal jammen stikke innom en av de mer velassorterte en dag jeg er i nærheten.

smileull sa...

Veldig enig! Jeg har gitt opp BoligPluss for lenge siden. Jeg kan GJERNE sette pris på hvitt og landstil, men *ikke* varianten der alt er "liksomgammelt" og "liksomslitt". Da får jeg fattigmannssølvoverdose! Vil jeg la meg inspirere på det viset kjøper jeg heller Lev Landlig, så får jeg drømmen om det gode liv på landet helt på ordentlig. ;)

Mine favoritter er Rom123 og Elle Interiør, de er passe varierte og passe trendy og har passe mange overraskende elementer. I BoligPluss er det _ingenting_ overraskende synes jeg. Og jeg vil jo lese blader for å se noe nytt og morsomt. :)

Fauna design sa...

Helt enig :-) Jeg liker Rom 123 bedre egentlig. Blir så lei av hvitt, hvitt, hvitt. Nok nå...