søndag 8. mai 2011

Hele kjøkkenet

Er nå fotografert, dette blir et samleinnlegg, beklager at jeg gjentar litt bilder fra forrige innlegg... ;)

Før:



Så kjøpte jeg noen billig-dører på ikea, nye hengsler måtte også til, tapet fra Retro Villa, og flisene ble malt.



Flisene ble først pussa (helvettes jobb...), grunna med spesialgrunning før det ble tatt to strøk blank båtmaling. Det ser ut til å sitte som fjell! (Har vært oppi ene skjulte hjørnet og skrapa som en helt for å sjekke....) Det eneste problemet var at det forbanna silikonet nederst gjorde at malinga nede ved kanten satt som på smør, så mitt råd er dette: skrap bort silikonet og legg nytt etter maling! :)




Jeg tror hele prosjekt-nytt-kjøkken havna på ca 2500 kroner.


17 kommentarer:

Ellen Louise sa...

Elsker det!! Jeg syns det er genialt at du har gjort alt dette for 2500 kr, for det er liksom så lett å kjøpe seg til..men når man gjør det billig så er det mer kreativt som regel:) Kult at du har zalo og oppvaskbørste i en gryte!

God søndagsklem:)

Lidyll sa...

Jeg visste det; Dette har du klart feiende flott!*smile* Ble aldeles lekkert! Elsker fargene altså!

...kanskje du skulle hatt et litt sånt retro teppe/rye under spisegruppen? i lys grønt for å ta opp noe av det grønne i tapeten, og for at det ikke skal bli for mye blått kanskje? hm...drømmer meg litt bort serru, og da begynner jeg planlegge...hihi*smile*

...aldeles lekkert, flinke du!*smile*
Og jeg elsker at du har en rød stol og en rød skufferekke...nydelig kontrast!*smile*

Flinke!*smile*

God søndag!
Klem fra meg

ReVinyl sa...

Hurra! Gratulerer med nytt fantastisk flott billig kjøkken som du har svetta hardt for ;) Pussing av fliser er no herk!

Fin søndag!

Namaste (jeo74) sa...

Det må kalles ein grei pris på flott kjøkkenmakeover ja!!!
Jiiiiiiizez!

Likte velig godt flisene. Eg malte og mine med båtmaling, og de har aldri vore så lette å holde reine før! Ekstrabonus ;o)

Frk.Eplegrøt sa...

knall sprekt! Elsker flisene og takk for tips om fremgangsmåten:)
Tapeten blomstret bokstavelig talt opp hele kjøkkenet!
Bra jobba :)

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Så flink du har vært. Fin makeover til en absolutt overkommelig pris! Supert!

Tovepia sa...

Du har virkelig fått et flott og nytt kjøkken, og jeg likte tapeten du fant!
Nyt finværet, klem fra meg;)

Gunnhild sa...

for en fornying! syntes det ble kjempestilig jeg!

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

wow så fint det ble!! :)

Duse Pasteller sa...

Synes det ble helt fantastisk! Mye mer min stil en det var tidligere (og kanskje mer din stil også...;))
Du har vært veldig flink!!
Klem fra `Syden`! (Bergen)

GundaM sa...

det ble litt av en forandring ja, sprekt datt`n !

ferdig med kjøkkenprosjekter selv og neste, hva blir det neste...HIhi

Fishermans Daughter sa...

Elsker fargene og flisene er til å spise:))
Litt sprekere kjøkken til klabb og datt dama ja-digger:))

Veronika

Tina sa...

Her blomstrer det og her er det vår, fantastisk!

mimmi-leone sa...

Wow...bare megabra!!!
Du burde tipse et interiørblad.

Ønsker deg en fin uke med hilsen fra Mimmi-Leone

Karna sa...

Oj så kreativ du er da....og det beste av alt er jo at nå er det ingen som kommer til å ha helt likt kjøkken som dere.....

Ha en solfylt og god mandag!

Seksti delt på Fem sa...

Det ble fresht ja! Jeg liker de nye fargene dine altså, sommerlige og friske. Fy søren så mye jobb dette må ha vært?! Ferdig nå?

Guri sa...

Genialt billig og ikke minst kjempefint!!!