søndag 9. januar 2011

Spørsmål & svar, med premie

Dette er ikke vanlig spørsmål & svar hvor dere spør og jeg svarer. Jeg får ikke akkurat inn så mange spørsmål. Nei, her håper jeg DERE tar på dere den tunge jobben! Jeg spør, dere svarer...? Yes...?*Smisketryne*

Jeg har ikke et nyttårsforsett, dog er det et løfte jeg ga meg selv rundt årsskiftet. Men ikke nyttårsforsett, for de bryter jeg alltid. Fort. Uansett.
Jeg, Datt, vil herved bruke det nye året på å bli en bedre blogger!
Til det trenger jeg hjelp! HELP! (Gjerne av Beatles, love that song)

Slenger med et bilde jeg tok ut vinduet i morges for å holde på oppmerksomheten.

Henger dere enda med? Her kommer spørsmålene:
1. Hva liker dere med bloggen?
2. Hva vil dere ha mer av?
3. Hva liker dere ikke?
4. Hvilke ukedager er dere helst innom?
5. Tips til å forbedre bildene?
6. Tips til å forbedre resten av innholdet?
7. For store/mange bilder?
8. Jeg har planer om å prøve å blogge ca 5 ganger i uka, er det greit om det ikke alltid blir vist nytt og spennende stuff? Eller bør jeg bare blogge når jeg har noe "viktig" å vise frem??
9. Annet?

Dere får svare på akkurat hvilke dere vil da! No preassure!
Og, for å få så god respons som mulig vil det muligens vanke en liten gave til en heldig tipser. Men ikke før januarlønna kommer inn, *kremt*, her er det skrale tider for øyeblikket...

Oh, og forresten, har du ikke blogg selv så send meg en mail på klabbogdatt@gmail.com så er du også med i tipsetrekningen! :)


Til slutt et bilde tatt på samme tidspunkt og plass som det forrige, men i den andre retninga.
Det er forskjell på nord og sør ja! Eller er det øst og vest...? Aner ikke... *Sjekker kompasset på iPhone* Det er nord og sør!

24 kommentarer:

Gollass sa...

Heisann, ville bare si at jeg er innom bloggen din hver gang du kommer med et nytt innlegg, alltid spennende. Synest ekstra om når du sveiver igang kreativiteten din og lager sneisne ting av gamle materiale som f.eks ditt fantastiske stuebord!
Klem Elin

Tovepia sa...

Jeg liker både bildene og vinklingene dine i tekst og bilde....og så er jeg glad for at det ikke er for mye tekst å lese, for det synes jeg er tungt hos noen:)...men av og til må det jo bli mer tekst:O) 5 ganger pr uke??? sannelig har du pågangsmot:)
Kos deg, klem fra meg;)

Havfruen sa...

Liker da bloggen din slik den er jeg da:) Den er deg!! Og det er det fineste:) En blogg gjenspeiler ofte personen bak, så fortsett i din stil:)
Flotte bilder:)
Ha en fortsatt fin søndag, klem fra meg:)

Guttemamma sa...

Hei du!!
Jeg liker godt at du bruker det du har og pusser opp og finner nye bruksmåter! Jeg er innom når det kommer nye innlegg:-)
klem♥

Kaoskontroll sa...

1: Jeg liker humoren din og dine nesten rampete interiørpåfunn. Jeg liker rampete! ;)
2: Fortsett som du er!
3: Tja... våger jeg å nevne hornlampen igjen? Jeg mobber ikke altså... den blir bare litt for rampete for meg. ;)
4: Når jeg har tid! Varierer. Får uansett med meg alle innleggene dine.
5: Absolutt ikke! Jeg er en elendig fotograf, så hør IKKE på mine tips om slikt!
6: Nei
7: Ikke for mange, men noen giga som jeg ikke får sett i helhet. Det er jo litt dumt.
8: Blogg så ofte du føler for det! Mange av storbloggerne viser jo også reprisebilder. Og mange bilder de har funnet, ol. Føler du at du har noe på hjertet, så...! Men skjønner ikke vitsen med et fast antall innlegg pr uke. Dette er gøy hobby, ikke jobb. ;)
9: Jeg synes du har en flott blogg, og liker veldig godt at du viser personlighet, både i det du skriver og det du finner på. :)

Klem

Fam. Lia sa...

1. At den er variert med små sprell innimellom.
2.Jeg liker den slik den er! Jeg er jo følger ;)
3.Nå har jeg ikke fulgt deg så lenge, så jeg nevner for blogg generelt(ta bilde av samme motiv gjentatte ganger i alskens vinklinger).
4.Jeg leser blogg hver dag, også din!!
5. Jeg har ikke greie på foto....klarer jeg å se/ tyde bildet så klager ikke jeg :)
6. Det jeg har lest til nå er svært fornøyd med, jeg er spent hver dag hva som kommer.
7.Det bra med bilder, men alt med måte. Det må passe til innlegget. Så det er individuelt for hvert innlegg. se punkt 2.
8.Blogg til du stuper, men da er jeg litt egoistisk...;P
9. Hei og hopp......ses omorgen...hilsen Eileen!!

GundaM sa...

Hmmm, litt vanskelig å svare på alt siden ejg ikke har klistrehjerne og glmt mange av spørsmålene men det viktigste; jeg stikker inn til deg fordi du har en noe humoristisk stil ;) Du kjører litt din egen greie, f.eks slik som innlegget under her .Herlig! Du overrasker og det er det ikek alle blogger som makter!

Liker dine diy-greie ;)

Jeg er ikke så begeistret for bilder fra ferier og for ikke å si himmelbilder, men du sa vi skulle svare ærlig og det er jeg nå. Bilder av himmelen er mest personlig for en selv...

Ellers er du en av få bloggere som blogger katten ;) selv ser jeg det er utrolig lite kommentarer når jeg blogger kattene, eh...katten ;)

gult hus i svingen sa...

liker bloggen din slik den er:) Bloggen din er deg:) Alltid spennende å ta seg en runde innom deg:) Det viktigste med bloggongen er vel at en selv har det gøy, sånn er det iallefall for meg:)

klemmer fra Trine, som mener du skal fortsette som du stevner:)))

Black Feathers sa...

Heisann, jeg svinger visst stadig innom bloggen din så... Jeg får gi noen svar da ;)
For meg liker jeg det at jeg aldri vet hva jeg har i vente når jeg titter innom, og jeg blir ofte positivt overasket. Det er spennende.
Jeg synes du bør blogge når DU føler at du har noe å komme med.
Jeg er ofte innom i ukedagene, mest egentlig.

Jeg får også pent takke for titten og ønske riktig god søndags kveld ;)

Mitt hvite hus sa...

heisan

ja dette var litt av en spørsmåls runde...

må ha to bilder opp å svitsje over ..for jeg husker ikke alle spørsmålene jeg..'
Men jeg skal pørve så godt jeg kan..
1. Jeg liker at det kommer gode ideer, man får inspiarsjon, liker også natur bilder, gode tekster, men ikke for lange...men masse bilder..
Liker også den variasjonen du har..

2 jeg er fornøyd slik den er..men hvis jeg skulle ønske mer .. litt mer oversiktsbilder kanskje...
3. Kan faktisk ikke komme på noe jeg ikke liker..
4.stort sett hver dag er jeg inne ..men klarer ikke å følge alle hver dag..
5.
Syns bildene dine er fine jeg.. de har bra kvalitet og jeg syns du har bra vinkling på bildene dine..liker detaljbildene dine..
6.Liker tekstene dine, kanskje av og til litt lange.. men jeg liker bilder .,.masse bilder jeg da.. hihi..

7. Ikke for store og ikke for mange... vil gjerne ha flere bilder jeg..
8.
bedre med kvalitet enn kvantitet.. ser det er noen som legger ut innlegg hver dag... hyggelig det og hvis det blir bilder og lite tekst...
9 .
Ikke noe spesielt..

men syns det var hyggelig at du spør oss lesere..
har prøvd å være så ærlig jeg kunne og gi en konstrukitv tilbake medling..

klemmer 0)

Namaste (jeo74) sa...

Det var mange spørsmål gitt ;o)
Har ikkje lyst å gi så mange svar eg egentlig, for eg like bloggen din akkurat som den e, og du ska ikkje forandra på nåke for å gleda andre. Du ska værr deg sjøl og legga ut akkurat sånne innlegg som du føle for. Det e det som gjørr det ekta, og det må ikkje alltid være nye og spennande saker, for det e jo dei små tingene som utgjør hverdagen for oss alle :o)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Heisveis...
kom egentlig bare for og si igjen at jeg bare elsker kommentarene du legger igjen...så spontane og herlige...ler hver gang:):)
Synes bloggen diner fin som den er jeg...kommer for og lese hva du skriver og viser uansett:)
Trust yourselves:):)
ha en forykende kveld goe snupp...
klemklem klem

JULIE K sa...

Heia. Jeg liker veldig godt alle gode ideer du har, som potetkasse bordet feks. Jeg elsker kattebilder, men du vet jo meg : )))
Jeg liker at bloggen er personlig og at hverdagslige ting kan vises på bloggen. En blanding av forskjellig. Det behøver ikke være nytt spennende stoff : )))) Sminkebord bildene var herlig : )

Over til noe annet. Når jeg legger inn kommentar må jeg logge meg inn på blogger med mail og kode + mye trykking hit og dit....kan du se om du har en innstilling der man slipper det ???

Tina sa...

Jeg er innom bloggen din for den er Klabb og datt. Liker den akkurat som du skriver den og pynter den jeg. Liker spesielt dine uttalelser somkommer rett fra hjertet. Spontat og rætt fra levra som vi sier her! Trenger ikke endre på noe for at jeg skal innom å lese her, men merker jeg ikke er veldig glad i lange tekster, men skriver du om Northug så kanskje, hihi....

Det er bare å klemme på videre, god natt!

klæm TIna

Frk:Twil sa...

Jeg sitter på iPhone og orker ikke å skrive såååå mye, men litt skal jeg skrive! Oppsummerer på min måte jeg: først og fremst - digger deg ! Du er noe helt for deg selv noe jeg syns jeg veldig viktig! Det er mange "like " blogger, men ingens om din!!!!! Humor, ideer er geniale og jeg flirer meg gjennom mang et innlegg! Jeg blogget så og si hver dag før, for da pusset vi op hele tiden og det var støtt noe nytt! Men nå blogger jeg når det passer! De trofaste leserens vil man Alltid ha!
Jeg digger deg- fortsett som før!

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

så vakkert et bilde, utrooolig....

I en Eske sa...

Trenger ikke noen forandring, bare fortsett med det du har gjort=)
Syns du har mange gode ideer, og bildene du tar er kjempefine. Jeg er innom og leser hver gang jeg ser du har lagt ut et nytt innlegg, og det kommer jeg til å fortsette med=)

Karin sa...

Hei,jeg er også innom hver gang du har et nytt innlegg,syns du er spennende å kreativ å skiller deg ut fra andre blogger.Du skriver morsomt å har fine bilder å hjemmet ditt er så spennene.Du lager mye selv å jeg syns du er flink å skulle ønske jeg hadde halvparten av din kreativitet. Bildene du viser er flotte som de er syns jeg da. Lykke til videre!

irina sa...

Syns du virker, kul, livlig...men er jheller ikke så beigeistrert for himmelbilder, katter ol...liker best interiør :) Syn du har kul stil....syns IKKE at du malte over den kule tapeten å malte den med den grønne...det ble kjedligere...mindre dynamikk,,,,jeg liker kontarster og dynamikk. Men ellers er du en av mine favorittbloggere :) Klem

Solrosa sa...

Jeg liker bloggen din veldig godt og synes alltid du legger igjen så fine kommentarer hos meg. Artig at vi har møttes også. Det er bare deg og Kristine jeg har møtt av bloggere, i tillegg til Gunda, da.

Jeg tenker at siden du spør, så skal jeg være ærlig!

1. Jeg liker at du kjører helt din egen stil. Ingen kompromisser. Det er en blanding av romantisk og røft. Det er ganske ulikt det jeg ville valgt, tror jeg, men jeg elsker at du gjør akkurat det du liker. Jeg liker at du er uredd og så har du masse humor og kreative påfunn som du setter ut i livet.

2. Hehe - spør du meg, så sier jeg mer farger. det er vel derfor jeg elsker Blinky! ;)

3. Ingenting jeg ikke liker.
4. Har ingen bloggemøsntre.
5. Jeg er ikke så god på foto og redigering.
6. Liker best interiørbilder, men katten din er så kul, så den må jo være med! Av og til litt lange tekster, men jeg er litt utålmodig på tekst i blogger - liker best bilder og kortere tekster. Dette er jo smak og behag. Jeg kommer alltid tilbake til deg uansett, selv om jeg unngår en del andre bloggere som skriver lange avhandlinger. ;)
7. Tja. Av og til er det kanskje litt mange, men det er jo bare å bla forbi hvis man ikke vil studere alt i detalj.
8. Dette må du jo velge selv. Jeg har faktisk tenkt å ikke blogge mer enn en-to ganger i uka. Og jeg rekker ikke å lese så masse hos andre som blogger veldig ofte.
9. Stå på. Du er unik!

Elsker bloggen din! Håper vi kan ha et treff når det lir på litt. Hadde vært koselig med en lørdag formiddag i uti februar/mars. Kanskje på Drillpikene? Hva tror du om det?

Soli-hjertet til deg!

ide-puffen sa...

Jeg sier hvordan jeg har det med bloggingen. Jeg blogger når jeg føler for det. Enten jeg har gjort noe, vil vise noe, eller bare vil fortelle noe. Bloggen din personlige greie og jeg liker din godt. Du har din egen stil og jeg liker at man står for det man liker, og ikke unskylder stilen sin.
Jeg er heller ikke så interessert i familiebilder eller himmel og hav, men jeg leser alltid teksten til de jeg er innom sånn cirka fast.
Egentlig interessant du spør.
Hei hopp

en støvel og en sko sa...

Heisan!
Har vært inne her på bloggen din mange ganger nå og skulle skrive litt under dette innlegget, men nå ble jeg for trøtt. Men bare sånn at du vet det altså - synest bloggen din er FANTASTISK!!!!
klem og godnatt

Miss Mette sa...

Ang bloggen din, så liker jeg den slik den er… og deg :) Er innom når jeg ser et nytt innlegg fra deg, eller så titter jeg innom når jeg føler det er gått for lang tid – må innom å se, men ikke alltid jeg får tid til å legge igjen en kommentar… Syns det også er fint, med ikke alt for mye tekst – jeg liker å legge igjen kommentarer, men blir det for mye – så blir det mye mer å skrive tilbake, og det syns jeg kan være litt tungt noen ganger – da er det lettere bare å se… Vil jo gjerne være ærlig og bry meg og gi tilbakemelding som jeg kan stå for… Jeg liker at du kjører din egen stil og som flere skriver her, litt rampete stil :)) Jeg syns du skal blogge når du har lyst – for min del greier jeg kanskje ikke å få med meg alt hvis du blogger hver dag… Ellers syns jeg du legger ut fine bilder, liker det…Ja, det var litt fra meg :) Ønsker deg en flott kveld vider, klem fra Mette

Med et lekent sinn sa...

Heisann! Takk for alle koselige morsome og fine kommentarer du legger igjen hos meg, det er virkelig satt pris på!
Syntes dette var et flott innlegg som gir en god mulighet til å få litt tilbakemelding på ting du lurer på.. Alltid litt spennende å høre hva leserene sine syntes om bloggen..
Det som jeg tror alltid er det beste , er å følge sitt hjerte og kjøre på med sin egen stil. Jeg blogger først og fremst for meg selv, bloggen fungerer litt som mitt gode, enkle, glade , fargerike og inspirerende tilholdsted hvor jeg kan gjøre akuratt slik jeg føler for helt selv. kommentarer er alltid satt pris på, det kjennes godt å ha funnet så mange fine likesinnede medbloggere der ute, eller hva?!.. Håper du fortsetter like fint fremover, gleder meg alltid til et nytt innlegg her hos deg.
Det eneste jeg savner er en stooooor mac sjerm slik som deres hvor jeg kunne ha fått sett de fine bildene dine i helhet.. ønske ønske!

Fin fredag!