søndag 30. januar 2011

Noen ganger er det tungt.

Dette er en slik gang.


I natt døde min fantastiske bestemor. Hun ble 87 år og døde etter veldig kort tids sykdom. "Det kom vel ikke så brått på." sier mange. Jo, det gjorde faktisk det, jeg tror kanskje jeg hadde tenkt at Mor (som vi alltid har kalt henne) kom til å leve evig! Hun var en slik dame, fantastisk unik, så god og snill, så utrolig tøff, så kreativ og eventyrlysten. Hun var et stort forbilde for meg!

Mor bodde hjemme, kjørte bil og klarte seg helt selv til slutten. Det var slik hun ønsket det, bekymra seg for å havne på "hjem". Og når hun segna om hjemme for noen dager siden var det med barnebarn og oldebarn rundt seg. Mor var alltid strålende fornøyd med livet sitt. Og jeg kommer til å savne henne stort! Min store sorg er at jeg ikke klart å få barn før hun døde, at mine barn aldri fikk møte henne som jeg så slik opp til. Og som jeg arva kroppsfasong, kreativitet og eventyrlyst fra. Men de kommer til å få høre mange historier om denne fantastiske damen!

Jeg har også litt ro i sjela fordi jeg veit at Far (bestefar) har venta på henne der oppe lenge nå. Mor og Far var nok hverandres store kjærlighet, det er ikke så mange på den alderen som har kosebilder i hjerteramme av seg og mannen! Og enda, jeg tror det er 18 år siden Far døde, hørte jeg lengselen i stemmen når hun prata om han. Så til tross for alt det triste og savnet finner jeg trøst i at Mor og Far er sammen igjen.

Jeg er veldig sjelden personlig/privat på bloggen, men dette var noe jeg ikke kunne "hoppe over".
Bloggen har ofte vært mer en virkelighetsflukt for meg, når livet er vanskelig kunne jeg stikke til Blogglandia å der var alt bra! Det kommer det til å fortsette å være i tiden som kommer.

36 kommentarer:

Havfruen sa...

Huff....det er alltid trist å miste noen man er glad i, uansett alder!! Du skriver varmt og godt om Mor....
Ta vare på deg selv, varm klem....

As sa...

Hei=)
så flott og trist innlegg på en og samme gang. Flott for det hedrer din bestemor, som var en strålende dame. Og for at hun nå er sammen med kjærligheten i sitt liv. Trist fordi hun har gått bort, og ikke får oppleve å møte dine barn. Bilder og minner er gode å ha! Kondolerer så mye og sender gode klemmer.

Christina Mari sa...

En stor klem til deg sendes! Livet skal ikke alltid være enkelt,å i slike situasjoner får man virkelig kjenne på det.
Uannsett alder,så er det like overraskene & trist at det skjer. Man blir aldri forberedt på noe sånt.
Heldigvis har du gode minner du kan ta fram,å minnes henne med gode tanker & et smil.

sylvia sa...

huff,
dette er trist,håper du er sterk nå,
mine barn fikk ikke møte min farmor og farfar heller, men jeg prater masse om dem,
så de kjenner dem likevel,
ta vare på alle disse gode minner å gi dem vidre den dagen du får barn.
tenker på deg.
klem fra sylvia

gult hus i svingen sa...

føler med deg i sorgen, Datt:) Håper du tross alt greier å fokusere på de herlige minnene du har etter ei utrolig flott dame:)
Varm klem fra Trine:)

Tovepia sa...

Så trist å høre, føler virkelig med deg. Jeg hadde selv samme følelse for min bestemor, og hun dukker jevnlig opp i mine tanker.
Din Mor var heldig som slapp å komme på hjem, som kunne bo hjemme til det siste.
Ta vare på deg selv og alle gode minner du har, klem fra meg.

Katharina sa...

Mange klemmer til deg!
Høres ut som en flott dame...fantastisk at hun fikk leve som hun ønsket helt til slutt.

Gode minner er fint å tenke på.
Klem fra Katharina

Turid sa...

Min dypeste medfølelse! Din bestemor hørtes ut som et fint menneske. Så godt at hun hadde et godt liv og fikk være i hjemmet sitt og klare seg bra selv.
Jeg var 14 år da min mormor døde. Det var et sjokk. Hun var bare 69, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt henne her etter at jeg selv ble voksen, så jeg kunne hatt voksensamtaler med henne. Farmor, farfar og morfar døde da jeg var i tjueårene, så barna mine på 4 og 6 har aldri truffet oldeforeldrene sine. Heldigvis fikk de bli kjent med begge bestefedrene sine før de døde i fjor. Man blir takknemlig for den tiden man har hatt med dem. Det å dele tanker og følelser om den man har mistet, er for mange en fin måte å bearbeide sorgen på. Ta vare på minnene. De er og blir enda mer verdifulle. Varm klem, Turid

Alven sa...

Hei...

Dette var trist! Føler med deg i sorgen :-( Startet å blogge for tre år siden når min far døde uventet...så det var min virkelighetsflukt den gang... Forstår godt at du synes det er vondt å tenke på at du ikke rakk å få barn før hun ble borte..tenker mye på at Gabriel aldri fikk møte sin bestefar..men jeg tror på at det finnes ett liv etter døden..og at en dag møtes vi alle igjen :-)

Ta vare på hverandre :-)

Mange varme klemmer ifra meg

Solrosa sa...

Kondolerer! Skjønner hvordan du har det. Jeg savner fortsatt min fantastiske bestemor. Føler med deg! God klem fra meg

Romantikk-takk. sa...

Kondolerer vennen,trist å miste noen man er glad i. Tenker på deg.
Klem fra meg.

HildeS sa...

Kondolerer...

Du skriver så godt om tapet og sorgen....

Mvh
HildeS

Ceropegia sa...

Det er så utrolig trist når slikt skjer,
men minnene får du beholde til lindring når savnet er stort!

Varme tanker fra meg!

Fargeheimen sa...

Kondolerer.
Bestemødre er gull verdt, derfor er det så vondt å miste dei. Men ta vare på dei gode minnene du har, dei er ein trøst dei også. :)

KarenSue sa...

My heart is heavy for you. I'm sad for your loss.

Frk lykkelig med farge sa...

Kondolerer. Det var vondt å høre. Hun hørtes ut som et fantastisk menneske og du får gjemme på minnene om henne.
Takk for kommentar på bloggen min.

Hilsen ann kristin

AbluMoo sa...

Kondolerer.

Så fint du skriver om din bestemor. Hun var nok en herlig dame, så heldig du er som har hatt henne i livet ditt, og som har fått arve egenskaper fra henne. Og så fin en tanke at hun og kjæresten hennes endelig er sammen igjen. :)

Og husk på at dine barn vil få møte henne, via deg. Via det du har arvet fra henne, og historiene du kan fortelle om henne.

Hilsen fra AbluMoo

Ann Kristin sa...

Kondolerer:(

Karin sa...

Hei,fantastisk bilde...hvordan får du det til?! Kondolerer så mye til deg.Å miste noen man har kjær er så vondt...men sånn er livet kjære deg. Men man tror jo at foreldre og besteforeldre lever evig,de har jo alltid vært der.Og et liv uten dem er utenkelig.Men det er godt å få hvile etter et langt og godt liv.Min pappa er død,og jeg tror han kan titte ned på meg å følge med. Barnslig kanskje,men det gjør savnet myyye lettere. Ønsker deg en god uke tross alt. Klem fra Karin

Bestefars Verksted. sa...

Sender deg varme klemmer,og gode tanker.....det trengs nok idag. Mistet jo min mormor for snart et år siden,så jeg vet hvilken dag du har.....godt du har mange gode minner,det er jo faktisk ingen selvfølge.. Hun virket som en god dame,og bildet i hjerteramma sier jo mye.....håper hun koser seg sammen med din bestefar nå :) Ta vare på deg selv :) Tiden leger ikke alle sår,men man lærer seg å leve med dem.....slik jeg ser det.

Mor og datter sa...

Ååååh nå fikk jeg vondt av det jeg leste.. Så utrolig trist! Skjønner hvordan du har det, tenk på de fine og gode minnene deres hadde sammen! Og vit at nå er hun sammen sin mann igjen!Ta vare på deg selv!
Varme klemmer fra meg!

Fargevandring sa...

Det er godt å dele for da merker man hvor mye støtte man får rundt seg, og ting blir litt lettere å bære. jeg ønsker deg mye styrke i den vanskelige tiden. hilsen Anne lise

Janniche sa...

Dette var triste nyheter, du...
Men minnene lever videre♥

Stor go`klem fra Janniche og Leon
Duse Pasteller

GundaM sa...

kondolerrer Elin, så uendelig trist og skjønner du har gode minner om henne.

stilig bilde forresten, du er flink uansett....

klem fra meg

Tevanga sa...

Å, jeg føler virkelig med deg nå. Det gjør så veldig, veldig vondt å miste noen man er glad i. Sorgen er rå og hard, men heldigvis blekner den med tiden.

Varm klem fra Tevanga

lisje astrid's husblogg sa...

Kondolerer,kjære deg♥

Å ja,eg veit dette er tungt!
Mi farmor døde julafta for 5 år sida berre 70 år gammal, etter 6 mnd med brystkreft.
Eg saknar ho så og tenkjer på ho kvar dag.

Det gjeld å halde fast ved dei gode minna♥

Tenkjer på deg og ønskar deg alt godt i denne vonde tida du har framfor deg.

Klem frå Astrid♥

ide-puffen sa...

Føler med deg kjære deg. Ja blogglandia er en god ting, og det er mange som sender gode tanker din veg nå. Nydelig skrevet og et vakkert bilder som beskriver din tilstand.
Minnene lever evig. Ta fram dem innimellom når det er tungt. Da blir det litt lettere.
Ta vare på deg selv. '
Varm klem fra meg

Namaste (jeo74) sa...

Så trist, men for et flott innlegg.
De e nok samen nå ja :o)

Varme tanker herfra

Hege - BOLIGglede sa...

Så trist...;( Føler med deg. Har selv en mormor som ligger fordi hun har fått slag. Synes ikke hun er gammel nok til det jeg.(85)
Flott at du har mange gode minner fra henne.

Forresten så fint at du fikk tak i en lampe! Så synd det bare var en igjen. Jeg vurderte et øyeblikk nesten å kjøre til Trondheim, men hadde blitt litt vel langt..;)

Ha en fin dag:) (så godt som mulig..)

en støvel og en sko sa...

Så trist... Mange varme tanker og en stor klem kommer din vei fra meg.

Hespe sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hespe sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hespe sa...

Hei kjære du!
Så utrolig leit å lese at du har mistet bestemor - jeg kan høre at hun har vært en unik og fantastisk kvinne!

Godt med de gode minnene - husk - de kan du alltid ta frem og kose deg med!

Ta vare på hverandre ♥

Goklem fra Hildegunn

(uff, ble krøll med kommentarene mine....)

Black Feathers sa...

Kondolere.

Så leit at du mistet bestemoren din, hun var helt tydelig et fantastisk menneske i ditt liv.

Hilsen Eline

Tøvsjur sa...

Hei på dæi kjøre bloggvenn!
Huff no sitt æi hær med tåra i øyan... E så vondt å miste nåen, uansett om de e gammel og det "forventes" at de snart skal dø. Man e aldri klar for at det skal skje!
MEn så godt det sikkert e for bestemmora di å endelig få møte kjærseten hennes igjen. Godt å kunne trøste sæi med det.
Synes det e litt godt å lese sånne her litt personlige innlegg nåen ganger. Så det va godt du skrev detta innlegget.
Send dæi mange gode klæmmer.

Kjeruben sa...

Føler med deg!
Klem
:o)