søndag 5. desember 2010

Prosjekt spisestue

Hrmf....

Jeg nevnte under stue-innleggene at jeg ikke var helt fornøyd med spisestuemøblene mine og at jeg hadde noen planer. Nå er planene satt ut i livet, iallefall for selve bordet, og jeg er rett og slett ikke fornøyd!

Før:


Bordet er (var en gang) i olja eik, men det var flekkete og ikke-så-fint (som jeg klarte å skjule forholdsvis godt her), jeg likte det rett og slett ikke!

Jeg hadde egentlig lyst til å male det, men i frykt for at det skulle bli veldig hakkete og stygt fort valgte jeg en enklere løsning. Jeg beisa det og lakkerte det. Tenkte jeg kunne eventuelt male senere om jeg ville... Men gidder jeg å begynne på det nå...? Nope... Må jo pusse som bare det først siden den er lakkert så godt... Blæh...

Nå:


Det er beisa i en kald gråfarge (hvor kult hadde det vært om det hadde gått an å beisa i turkis ellernoe??), og resultater ble i og for seg helt ok.
Problemet er nå at stolene ble overhodet ikke passende til, og det å beise og lakkere de stolene er egentlig ikke aktuelt, håpløst arbeid med de ryggene der!


Her ser du stolene mot bordet... (Og gulvet ser jo sørenmeg helt rødt ut her, men det er det jo ikke! *Frustrert* Dritt-lys)




Adventslysene er på plass her også da! Bare noen Norgesglass i forskjellige størrelser meg tall på. Jeg har pynta eeekstremt lite til jul enda, noen svibler og julekuler. Er rett og slett ikke inspirert, slik var det første jula i leiligheta også, trenger liksom å komme helt på plass å bo meg skikkelig inn før jeg føler for å julepynte!



Jeg har vært på ikea å kjøpt litt stoff i spenstige farger for å prøve å redde spisestua fra å bli dødskjedelig. Den ble jo bare enda mer døll med den fargen på bordet vettu! Har lagt trekk på én stol til nå, synes trekket er dritkult, men ikke sikker på om jeg liker det på stolene... Stort sett stolene sin feil da, de passer jo ikke en gang til bordet! *Fnys*


Dessuten ønsker jeg meg ny stiftpistol, den jeg har er slik jalla i plast til 49 kroner på clas, annenhver stift henger seg fast slik at jeg må opp med hele greia å kjempe den løs! Arg...


Geiter!! Dødskule dyr! :D


Jeg har faktisk ikke vært innom dere i helga, jeg har vært på julegavehandel og hatt besøk, koooselig! Julegavehandelen er et stort prosjekt her, vi har 13 nieser og nevøer i alderen 1-19 år. Og jeg er elendig til å handle julegaver. Hadde de ikke vært flinke til å ønska seg konkrete ting hadde det blitt mye rart... :P
Fortsatt god 2.søndagiadvent folkens! Neste innlegg skal jeg prøve å gjøre litt mer lykkelig, ingen sutring, lover.... *Lygekors* 

21 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

synes bordet ble fint jeg:) Og stolene ble jo smashy også med nytt stoff:) Noen ganger må vi tanke at ting er fine nok:) Det prøver jeg jaffal:)

Søndagsklem fra Trine:)

Havfruen sa...

Bordet ble kjempefint!! Enn om du har trekk som skjuler stolryggene? Det er kanskje ikke "deg".. Men trekket du hadde på setet var knalltøfft. HAr 8 spisestustoler selv som skulle vært trekt opp...
Ha en fin søndag, klem fra meg:)

GundaM sa...

Sier som trine jeg da ;) men hjelper vel det, hiih

ha en fin fin søndag, kos dæ !

Amalie sa...

Vet ikke hvor mange ganger jeg har forandret på noe som jeg ikke ble helt fornøyd med.. Men det som er så fint, er at da er det bare å prøve igjen! Heeelt til en blir fornøyd :)
en liten *prøve-å-få-deg-opp-igjen* kommentar der da..
knis :)

God søndag!
Klem!
Amalie

Anonym sa...

Hei:)
Synes det å beise bordet ble fint, jeg. Så er det ikkelenger så kommersielt;) Hva med å male stolene, da? Det er i alle fall enklere enn å beise og lakkere dem.
Lykke til med prosjekt spisestue!:)

Susanne sa...

Jeg rett og slett elsker stoltrekkene ;)
Advent"stakene" dine likte jeg :) Veldig kreativt og lekkert :)

Ha en fin 2 advent :)

Janniche sa...

Bordet ble kjempefint!! Men ser jo problemet med fargeforskjell i forhold til stolene. Hmmm...
Kult stoff!!! Synes du er flink jeg;)

Klemmer, Janni
Duse Pasteller

Bird sa...

Mange prosjekter på gang skjønner jeg!
Vi har også olja eikebord, men heldigvis brukte vi ganske mange penger på det, så det har holdt seg like fint i 4 år nå, Tror vi har olja det to ganger.......

Syns du bør hive deg rundt å gjøre det samme med stolene og jeg! Mye arbeid, men tror nok det er verdt det!

skjerstad sa...

Bordet ble veldig blankt og fint ! syns at stoffet var fint også , det liver godt opp :)

Ha en fin søndag :)
Klem fra Janne

Agathes små ting... sa...

Bordet ble kjempefint når du beisa og lakkerte det og den adventstaken med norgesglass var superfin, lur ide.
Ha en fin, fin kveld.

Karin sa...

Hei,jeg syns også at bordet ble fint.Og de Norges glassene som adventsstaker var veeeeldig kreativt å morsomt innslag.Morro at de er i forskjellige størrelser.Du er flink og kreativ må jeg si. Hilsen Karin

Crinoline sa...

Jeg synes bordet ble knallfint.Vi har eik benkeplate.Den har jeg oljet 5 ganger med hvit benkeolje.Fikk en rustikk og flott overflate.Klem

ide-puffen sa...

Uffda med bordet. At du ikke er fornøyd mener jeg. Og jeg skjønner godt at du ikke gidder å ta stolene. Forslag: Mal bare bordplaten Hvit eller sort. Alternativt ha noen saker oppå det. Snart blir du vant til det.
Ha en fin mandag
klem

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Bordet vart fint da :) Og det vart også stoltrekka dine :)

Ha ei fin førjulstid :)

Godklem

LykkeLise sa...

SÅÅ fin adventstake:) Hvorfor har ikke jeg tenkt på det, som bruker Norgesglass til ALT:)

Ang bordet går det jo fint ann å male det og ikke stolene da. Kanskje du finner mange forskjellige gamle stoler på loppis etterhvert:)

Klem Lise

Kaoskontroll sa...

Takk ja, det går an å være så heldig! En dose flaks og en dose frekkhet, så... ;)
Gjett om hun måpet stort hun andre som var der for å hente møbler (jeg takket nei til alt annet som sto i annonsen)da jeg spurte og snappet slike godbiter rett foran nesen hennes. ;) "Og du som fikk DET skapet også!", sa hun. Men hun fikk en klokke da! Jeg fikk spørsmålet om jeg ville ha den også, men lot henne få den da jeg har en slik. Så LITT snill også! ;)

Løsningen din med norgesglassene var supersjarmerende! Og synes ikke spisestuen ser ille ut. Men måtte le litt da jeg leste at det var enklere å beise og lakke enn å male. Når ble det det da? Hehe
Om du ikke vil ha det slik er jeg enig med LykkeLise. Mal bordet, for stolene er noe herk å male. Går fint med malt bord og trehvite stoler!

Klem

Myhome sa...

Sier meg enig med henne ovenfor, tror jeg ville malt bordet hvitt. Det ville passet best til stolene og gulvet..så slipper du så mange forskjellige trefarger. Har selv malt heltre furubord på kjøkkenet, og er veldig fornøyd med det..
Stiligt trekk til stolene:)
Klem Anita

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ønsker deg en fin fin dag..uansett bord eller ei:)
klem klem

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Koselig med adventslys i norgessglass...herlig gjenbruk.
Klem...ellen

Missfryd sa...

Det er ikke lett å få det helt til som man vil.....:-)
Tror jeg hadde malt bordet... Stolstoffet likte jeg veldig godt!!
Lykke til!
Klem Ingrid:-)

Glede sa...

Utrolig god ide med norgesglassene til adventslysene!! Du er bare full av ideer og jeg blir imponert over alle prosjektene du setter i gang med. Vi pusset noen småmøbler for noen uker siden, for å klargjøre dem til maling. Har ikke begynt å male enda for å si det sånn... Malingen kjøpte jeg i sommer.. :)