fredag 17. desember 2010

Blått blod!

Neineinei, jeg mener BORD!
Ja, for nå er jeg ferdig med å male det helv**** spisebordet! Endelig!
Bordet er mala og lakkert (så mala og lakkert på nytt siden lakken satte farge!), stolene er trekt i nytt stoff.





Nå er jeg i alle fall mye mer fornøyd enn før! Helt fornøyd blir jeg sikkert aldri, men det kan jeg leve med. Jeg liker faktisk eikstolene med det ny-blåe bordet, synes det ble en bra kombo! Og stoffet var jo helt klart... Ehm... Spenstig!!



Litt julepynt må jo også til.




Ser ut som lysa står i storm, og det gjør de nesten også, akkurat der hvor varmepumpa blåser som verst.
Endte med at lysene rant som bare det, og nå ser det ut som om det er masse snø på brettet...

Gevirlampa har også pynta seg til jul.


Juletreet er også pyntet, veeeldig enkelt, kommer bilder etter hvert. Nå skal jeg pakke inn julegavene å høre julemusikk! :)

26 kommentarer:

Kaoskontroll sa...

Lovely! :) NÅ må du da være fornøyd, for dette ble kanonstilig!

Klem

Lene sa...

Kjempe kul farge:-)

Fam. Lia sa...

Soffet på stolene falt jeg helt for. I det hele tatt ble det så frisk og luftig med de fargene!!

skjerstad sa...

Du er jo så flink , litt av en jobb rett før jul ;) Likte stoffet på de stolene så godt FRISKT !

Ha en fin helg :)
Klem fra Janne

Romantiska Hem sa...

Trevlig helg! Kram Petra

Frk.Eplegrøt sa...

Lekker farge på bordet!Syns også eik var fint til den fargen :)
Legg gjerne ut fargekoden:)

barnogbolig sa...

Hei, dette lilkte jeg utrolig godt!!! Kjempestilig! Så orginalt å trekke stolene i et slikt stoff. Bemerkelsesverdig, de stolene glemmer ikke folk når de har sett dem. Flott!!
Elsker fargen på bordet!

Bird sa...

Ohoi! Sprekt fargevalg!:) Godt gjort hvis du kan dure på sånn uten at noen vil ha et ord med i laget synes jeg...!?;) Ble i allefalll finfint;)

Fishermans Daughter sa...

Det var det jeg visste!!! Det ble jo skikkelig kult med blått bord!!!
Liker godt hornene dine og med hjerter på ble det veldig sjarmerende:))

Veronika

Havfruen sa...

Jøss...det ble jo stilig jo...må innrømme jeg ble litt skeptisk når du skrev om at bordet skulle bli blått. Men skikkelig knæsjt med de stoltrekkene til:))
Flott julepynt, har selv de hadelandnissene:)
Kos dæ...vært vindy og snørikt her i fantastiske fosen...
Klemmings:)

Rustikk sa...

Enda et sprekt påfunn fra din kant, det ble kjempe kult! Du har så mye inspirerende på "lager" at man klarer aldring å gjette, hva det neste blir...

Håper du får en strålende helg og en fantastisk jul:)

LiSa sa...

Så knall stilig det ble! Sprekt bord og stoler. Det er godt å ha noe som ikke alle andre har:) du er kjempe flink!
ønsker deg ei fortsatt trivelig førjulstid;)

Solrosa sa...

Du er så flink!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og de derre figurene du fikk fra Hr. Datt er jo bare überkule! Min favorittfarge også! :) Ha ei god helg. Her blir det julevask og litt småpussel. Kommer med nye innlegg snart, håper jeg. Det er travelt for tida på jobb og utenom det er jeg trøtt, så det blir ikke så mye blogging for tida. Tipper jeg får inn noe før jl, da, om ikke annet en hilsen... :)

Klem fra Soli-schmoli

Guttemamma sa...

Den bordfargen er KNALLFIN!!
me like♥

Myhome sa...

Så flott det ble!!!
Herlig blåfarge, så fint den passet til de stilige stoltrekkene:))
Ha en fin helg!!
Klem Anita

Hespe sa...

Så utrolig stilig det ble, og kjempeflott med det herlige trekket på stolene!

Nyt den siste førjulshelgen til fulle!

Klem fra Hildegunn

Blandet loft sa...

Woah! Så utrolig flott det ble. Dette gjorde seg ja ;D
Klem

Amalie sa...

Herlig farge :) Likte veldig godt stoffet på stolene også!

Klem!
Amalie

GundaM sa...

Herlig!!!! ret tog slett ;)
god helg!

Glede sa...

Wow! Det var spenstig. Fin blåfarge! Skal sette meg ned med julepapir og pakker jeg også nå. Skal bli SUPERT med ferie nå. :)

Dorteas lille verden sa...

Hei! Hyggelig blogg du har:) Kjempe hærlig farge på bordet, og stoffet på stolene er superfint! Har selv stoffet i grønt, og det har jeg laget veggbilder av som henger på hytta. Skal bli trivelig å følge deg:)

Ninas Drops sa...

Hello hello duppe Datt!!
Ai ai, ser du har mala bordet ditt...og det ble kjempe kjempe fint assa...Selv har vi jo også turkist bord, og jeg synes det er såååå mye morsommere å dekke bordet med litt farge på det...Vil også gjerne få fremheve hvor fine stolene dine passet til assa...kult valg av stoff...kjempe fresht!!!!
Håper alt er vel i heimen, selv er jeg lite på nettet kjenner jeg....Har jo hatt en del vondt i skulderen, og da er det vanskelig å blogge...argh!!! Takk til du for kjempe koselige meldiger inne hos meg...Vips så kjem je att vettu... klem
Dropsa

Lekenhverdag.com sa...

Herlige farge! Digger de røde elementene til det turkise og stolene var jo bare lekne.

Ønsker deg en super dag!

Carina ;-)

gult hus i svingen sa...

bordet ble superfint til slutt:)Skjønner du er lei etter mye strev og mange omganger med kosten:) Stoffet på stolene gjorde seg sååå bra sammen med eik og den nydelige blåfargen på bordet:) Skikkelig fornøyd må du være:)

Klem fra Trine:)

barnogbolig sa...

Hei, jeg bare lurte på hva slags type maling du har brukt på bordet? Det er knallfint! Holder malingen seg fortsatt nå som du har brukt bordet en liten stund etter at du malte det?

barnogbolig sa...

Takker for svar! Ja, tror også at jeg har den søteste snekkerhjelperen ,men det hadde vært enda bedre om han faktisk VAR til hjelp, hehe! Akrylmaling og oljebasert lakk, ja. Det er notert. Jeg er som regel så ivirg etter å male noe, og når jeg først får anledning hver jeg meg på og gjør det. Men har opplevd at det ikke er sterkt nok på alt, da. Bra du benytter tiden til å gjøre så mye kult nå før du også har mange små "hjelpere" :) Du er skikkelig flink og inspirerende, en av de absolutte favorittbloggene:) Ha en fin kveld!