mandag 29. november 2010

Uforenelige teknofili

Jeg har to lidenskaper her i livet; interiør og teknologi.
De to tingene er noe av det mest uforenelige som finnes, I'm telling you!
Gadgets er kule og morsomme, men overhodet ikke nostalgiske eller skjønne.

Dere husker kanskje at jeg viste arbeidsplassen på hobbyrommet rett etter jeg var ferdig med det?
Oppfrisker:


Ja, det var da, pent utlagte blader, men det var jo selvfølgelig ikke slik det skulle forbli, det var jo helt klart!

*BÆM*


Jepp, iMac med tastatur og mus, øreklokker, bærbar PC, ekstern harddisk, og ledningsstumpen som kameraet vanligvis ligger kobla til!



I hylla ved siden av ligger iPod'n oppi en lekker kopp...


Hva fører så dette til??
Jo;


DETTE! Gah, som jeg hater ledninger!! Virrvarr og støvmagnet!! It's the price I have to pay...
(Og mens vi snakker om price, så må jeg nesten påpeke at jeg ikke er noen riking! Så jo nesten litt klysete ut her, "Har ditt, har datt", men for å være klar på det; iMac er på lån fra svoger, bærbar pc arva fra samboer'n, ekstern disk og iPod gaver fra samboeren og speilrefleks'n gave fra svigers til meg og samboer'n... Selv om han sjelden får låne det... :P)
Når mange gode damer her i Blogglandia ønsker seg nydelig interiørstuff i gaver ønsker jeg meg gadgets! Har ingen forklaring for fascinasjonen, jeg tror rett og slett den er medfødt, mer en legning enn en interesse! Denne jula ønsker jeg meg ny drill og stikksag. Det er jo også gadgets! :D

Nå tenker dere kanskje "Men denne teknofile dama har jo ikke tv på stua!" (jeg tror ikke at noen faktisk tenker det altså, dere har vell annet å gjøre enn å pugge bloggen min, men I'll roll with it!), og det stemmer! Vi har egen tv-stue på loftet der vi tilbringer det meste av tida. Den har jeg faktisk enda ikke vist, den er ikke så veldig bloggbar, men jeg skal få knipsa noen bilder å komme med i neste innlegg! Også har jeg fått en utfordring også, den skal jeg svare på snart! :D

23 kommentarer:

Anonym sa...

Ledninger er en utfordring, sånn ser det ut hos meg også. Men nå har jeg planer om å skaffe meg en sånn http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00138309 da kan det fort bli litt orden

Janniche sa...

Elsker den arbeidsplassen din!! Og mac er jo ikke den verste utseendemessig. Men ledninger blir det uansett! Så et bra tips på en blogg - jeg husker ikke akkurat hvor. De hadde rett og slett stappa alle ledningene inni en gammel koffert som sto fint plassert ved arbeidsbordet! Så riktig så ryddig og flott ut!! Tenkte å stjele idèen, og kanskje du og kan prøve?

Klem til deg!
Duse Pasteller

gult hus i svingen sa...

flott arbeidsplass:) Sikkert fint med mac osv, men det forteller meg "nada" Opplever data som litt skremmende ennå jeg, har ikke vokst opp med data jeg: Brukte ikke kalkulator på skolen heller vi. Jeg er IKKE gammel altså:) Ihvertfall ikke inni:)
Drill og stikksag kan jeg like:) Og som deg "gillar inte" edderkoppledninger.
Blir artig å se tv- stua:) Tenker den er bloggbar jeg;)

Klem fra Trine:)

Gollass sa...

Følte meg virkelig "hjemme" i innlegget ditt he he, ha en fin kveld:-)

Hilsen Elin

sylvia sa...

hei.
ja disse kroker med ledninger har vi alle å enhver, er ganske lei dem jeg å,men å skal vi gjøre da,
ønsker deg en flott kveld,
klem fra sylvia

Hege sa...

He, he kjenner meg godt igjen jeg!:-)
- og jeg ønsker meg faktisk større fres til jul!
Ikke smykker,klær etc:-D
Ha en fin, fin førjulstid !
Klem , Hege.

Susanne sa...

Oo stilig :)

Elsker Macen :)

Merethe sa...

Jeg har desverre ikke noe god løsning på det med ledninger, men kanskje en løsning når det gjelder hjemmelagde julenisser.. Hva med å lage deg noen mens du tar deg 8-9 glass med vin? Da blir de sikkert supersjarmerende! Hikk!

Klem M ;)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhh, jeg elsker duppeditter, så takk for titten! Ledningsklyser derimot... sier som deg- Gah!

Klem

Yvonnes Ymserier sa...

Arbeidsplassen din er kjempefin!! Kunne ønske jeg selv var litt teknofil, eller hvertfall gadd å lære meg litt mer for det er mye nyttig kunnskap!! Finfin mandagskveld :))

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Hater ledninger...er alt for mange av de her:)
Ja..duppeditter er vi gla i:)Drill har jeg kjøpt...er jo et must for oss kreative damer det:)
ha en kos kveld..nå har jeg hatt en venninne på middag og et par glass rødvin...så nå rooooooper sofaen:)
klem klem til deg

Romantikk-takk. sa...

Så flott arbeidsplass.
Ja han ligner på Einstein
hehe men det er et gammelt
englepar. :))
Klems.

Tovepia sa...

Klart populært med div gadgets, der synes jeg også;)...men mac har jeg aldri prøvd.
Kos deg denne uka og klem fra meg;)

As sa...

hei=)
Se der, ja. Der var teknologien på plass!=) Misliker slike ledningsbol, som vi dessverre har noen av, ja. Sukk..

Så koselig at du likte stjernen vår forresten. Fant den på bohus=)

Balke gård sa...

Hehe, ledninger er noe herk, ja:-) Så fint du ahr fått det, så utrolig ksoelig stue med personlig vri, likte den kjempegodt!! Nyt det flotte huset, klem

Kjeruben sa...

Hm.... interiør og gadgets.... på ein gang?!? Hi hi litt av ei utfordring! ;)

:o)

Carina@Lekenhverdag.com sa...

For et flott hjem du har! Disse ledningene er et herk, men ellers synes jeg Mac´en er et flott syn ;-)

Svar på ditt spørsmål: Jeg kommer garantert til å lage en dyreknagg, men har ikke gjort det enda, da vi venter på å kunne flytte inn i hus.

Jeg har forresten en liten give away, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer leken? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

et flott arbeidssted, ryddig også... nydleiuge kopper, heng et forheng foran pulten, trekk det til sides når du sitter der om nødvendig...
eller bare heng noe foran der ledningskaoset er... sukk... kjenner den der..!
klem,magny

Åse Marit sa...

Så fin arbeidsplass du har! Enig i at ledningar er irriterande..men det er vel prisen å betale for duppedittane vi vil ha i hus:-)

Hespe sa...

Fordelen hos deg ar at det likevel ser ryddig og fint ut, selv om alle dine duppeditter og -datter er fremme! Super arbeidsplass du har!

Nyt adventsdagene gode du!

Klem fra Hildegunn

Tina sa...

Wooooooooooow iMac slår alt, flott flott flott. Jaaaa ledninger er no herk, helt enig med du! Du får prøve å skjule dem med no vakkert! heheh ordner vel det du...

Takk for hyggelige hilsninger setter stor pris på det! Klæm på vei!

As sa...

Hei igjen=) har trukket i giveawayen. Gratulerer med trøstepremien=) Ta turen innom bloggen min for å velge farge=)

ide-puffen sa...

Vi lever i en gadgetverden. Sånn er det bare. Ellers kunne vi ikke sittet her på nett :). Jeg synes det gjør seg sammen ok. Tips er å teipe elle lage oppheng under pulten. Kjøp hviteplastrør som du deler på langs(Biltema). Smett ledningene inni og fest forsiktig til event, veggen. Bærre lækkert he he.
Råfint kontorsted!
Klem