fredag 26. november 2010

Resten av stua

Ja, nå skal jeg endelig (Endelig er kanskje å ta litt i! :P) daffe meg til å legge ut bilder av resten av stua!

Frisker først opp med FØR bildet:


Usj....!

Nå liker jeg den mye bedre! Hjelper jo også at jeg har rydda... :P


Stygge varmepumpa på veggen er SÅ verdt styggheta, liker varme mer enn skjønnhet! :P

Cindy er godt i gang med helgavasken der hun ligger i sofaen, jeg skal straks følge hennes eksempel! (Altså, jeg vasker MEG SELV oftere enn en gang i uken altså, jeg snakker nå om HUSET!)


Ene hjørnet av stua har galskapen fått fritt spillerom! Bilder som overhodet ikke matcher, bord med gul "marmor"plate og gullføtter, bruktlampeskjerm med oransje kant og gevir med påmonterte lyspærer. Dette er favoritthjørnet! Når det kommer til utseende altså, jeg kommer jo aldri til å sitte her!! Hehe...







Dette rare bordet er fra en loppis jeg hjalp til på, ingen andre ville ha det, så jeg forbarma meg over det. Jeg tenker egentlig å bruke føttene til et prosjekt jeg har i hodet, men jeg begynner egentlig å like det slik, rareste bordet...


Geviret har jeg vist før, det mala jeg i samme farge som tapetveggen bak stolene. Men nå har jeg i tillegg demontert en ikea-lampe jeg hadde liggende for at det skulle få lys på seg! Mhm, ser litt snodig ut, men jeg skal komme på en lur løsning på dette etter hvert. Enn så lenge får det være knytt fast meg tau...


Spisestuemøblene er et av mine ventende prosjekter, jeg holder på å klekke ut ei plan for hvordan jeg vil ha det. Også en slik greie som ikke kan byttes ut fordi det ikke er så gammelt, men som egentlig ikke er min stil. En utfordring, I'll take it!! :)



(Varmepumpe sa du...??)




Liker forresten stilen på sofaen og stolene så mye bedre når det står slik, uten at jeg har noe fornuftig forklaring på det... :P

Som dere ser er hele stua fullstendig blotta for jul, slikt er jeg rett og slett ikke i gang med enda! Dessuten feirer ikke vi jul hjemme, så julestemning er noe som bor hjemme hos mamma og pappa... :P

Cindy hilser, gooood helg! (Hun gjør egentlig ikke det da, hun kunne ikke brydd seg mindre. Egentlig er det bare jeg som hilser, later som det er Cindy!! Haha, tok dere den?? :P )

17 kommentarer:

Herman Grans ♥ sa...

Likte det lille bordet ditt eg og :)
Spessielt :) Ønsker deg ei fin helg! Hilsen Grete

Tovepia sa...

Nyyydelig! jeg har varmepumpa på "samme sted" som deg, men sannelig gir den varme;)
Likte ditt loppisbord, jeg også, så flott understell!

Kos deg i helga og klem fra meg;)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Janniche sa...

Det har blitt sååååå fint!!!!! Da du skrev i et tidligere innlegg om stua at det var rotete (!) lo jeg! Kaller du DET rot??? Da er det bombenedslag hos meg, både titt og ofte!! Du må ikke skrive sånn - tar jo helt fra meg motet!;P
Liker alt i stua di jeg (og kanskje ikke varmepumpa da;), men den tenker vi ikke på!)
Du er utrolig flink til å et en personlig og koselig preg på alt du gjør! Mener det!!:)
-Og du, ang kommentaren din hos meg; du må jo ha geviret OPPÅ HODET, ikke på veggen, hihi;)

God helg, kjære du!
Leon hilser til Cindy ♥
Og jeg til dere begge!

Klemmer
Duse Pasteller

Kaoskontroll sa...

Varmepumpe ja...! Min far kom innom i dag og hadde bestilt en slik til meg. For min regning selvsagt! ;) Ja, vi har jo snakket litt om det før. Eller han har snakket om kilowatt og besparelse og jeg har sagt meg enig, slik jeg har funnet det som lurest å gjøre når han er i slikt modus. HVOR den skal henge og helst være usynlig, tja det hadde ikke min virksomme far noen løsning på. *sukk*
Men det blir nok deilig med varmen ja!

Stuen din er superkoselig, men tror jeg må gå noen runder med den gevirlampen din. Hehe

Å få med seg rosettene i kofferten var EN ting. Gikk ganske så greit, ettersom jeg hadde med meg et lass gardiner jeg har fått sydd i Marokko (stoffet med fra Norge dumme meg... de har langt finere der!). Pakket dem godt inn i dem og lot det stå til. Og det gikk bra. :) Men sååå...! Hva pokker gjør jeg nå???? Hehe

Håper du har en deilig helg! Klem

Fargevandring sa...

Stua di ble kjempefin, den virker større nå syns jeg, og enda koseligere men det var den fra før også. Du har mange fine ting:-)

Glede sa...

Hei du! Så fint det ble. Var en lur løsning å flytte om slik ja. Likte spesielt godt sofakroken og den lampa var jo bare helt deg. Du er kul og crazy. En strålende helg til deg!

Alven sa...

Hei :-)

test.

Alven sa...

Hei igjen :-)

litt problemer med å legge igjen kommentar så måtte ta en test :-)

Så fint det ble på stua di :-) liker dine gamle møbler :-)

Ha en fin første advent :-)

Klem

GundaM sa...

en herlig mix, her kunne jeg godt sklidd inn og opp i sofaen sammen med katten ja ;)
og spisebordet var rått det og ,>)

kos dæ og fortsatt god helg Datt!

Christina sa...

Så fint du har det,snuppa!
Nydelig.
Ha en god kveld.
Klemmer.

re:signert sa...

Akkurat landet fra en fantastisk Københavntur,. Inspirasjon, ferie og besøk hos Muuto, Kähler og Hay. Flotte showrooms og danske fargerike personligheter har satt sine spor og fylt lagerne!! Fine bilder du har i siste innlegg. Elsker den dusgrønneputen med sommerfuglene. JEG VIL OG HAS EN SÅNN!!!! God Advent! Signe

Som mine dager er sa...

Så fint du har det. Med flott blanding av gjenbruk og nytt. Helt i min stil. Og varmepumpe har vi også. Midt på stueveggen men jeg elsker den likevel, hva skulle vi gjort uten den nå i disse iskalde tider!?

Kos deg med søndagen.

Klem Marit

Missfryd sa...

En vellykket ommøblering!!
Likte kroken din kjempegodt, en herlig stilmiks med en god slump humor:-)
Jeg har heller ikke kommet til julepyntingen ennå, men det ser så koselig ut rundt omkring i Blogglandia, så det drøyer ikke så lenge nå.
Klem Ingrid

Crinoline sa...

Jeg synes stuen din er flott,og så har du masse humor.Det liker vi.Ønsker deg en fin adventskveld.Klem

Rustikk sa...

Super koselig stue du har:) Ble forelsket i den stålampen din, kjempe fin!

Solrosa sa...

KJEMPEFINT!!!!!! :)

I'm off to Køben! ;)

God uke videre!

klem