søndag 7. november 2010

NIB utfordring, stue!

Jeg må bare henge meg på denne utfordringen, selv om dere sikkert har sett sofakroken min før! :P

Bordet har dere heeeelt sikkert sett før, det har jeg jo laga selv og er sååå fornøyd med... Hihihi...
Lampa er også godt kjent, mest fordi vi hadde et heftig hat-hat-forhold ganske lenge..



På veggen henger et tidligere-gull-nå-hvitt speil, et bilde av en gammel bil og containere som jeg har tatt og forstørra på lerret, et gevir jeg har mala i samma farge som bakveggen, og to bilder. Det ene er brudebilde av oldefar og oldemor, det andre av bestefar som liten gutt med sine søsken og foreldre.


Denne broderte puta er "ny", fått den av bestemor, tror det var oldemor som lagde den! :D

 

Sofaen og stolene er ikke egentlig min stil lenger, er godt over 4 år siden vi kjøpte og det var lenge før jeg begynte å interessere meg for interiør. Men denne gruppen var ikke så veldig billig, så den blir nok ikke bytta ut med det første... Jeg velger å se positivt på det, enda en stil blanda inn i alt det andre, litt moderne, tror egentlig stua har godt av det! :)


Og mens jeg gnåler så er jeg ikke egentlig så stor fan av gulvet heller, blir så mørkt i den allerede litt for mørke stua mi... Men det blir nok HELLER ikke bytta ut med det første, ække laga av penger og arbeidslyst heller! :P


Bak bordet står det et par lamper jeg kjøpte til en femmer på brukt'n og så mala i samma farge som veggen, sammen med et lite skrin fra Bruktbo, oppi en vegg-mala kasse, også fra Bruktbo.


Litt assortert på brettet, det meste bruktkjøp, utenom den grønne telysholderen der, den er fra Kremmerhuset.


Det er hull i veggene mine overalt, i absolutt alle rom, så det må taes litt etter hvert...



Pledd og puter er fra Kid, prøver å matche den lyyys-mint-farga veggen min. Jeg trodde ville bli litt mer mintfarga, tabbeee... :P Her ser dere hvordan den så ut før.


Gull lysestake fra loppis for å få litt *bling*!


Jepp, se der ute, det er kommet MASSE snø! Og det er så mye finere å bo på landet enn i byen nå, selv om det er megaupraktisk!


Den bakveggen på stua hadde før mønstrete tapet, det skinner gjennom malinga, noe jeg synes ble en ganskesåfin effekt.


Okay pals, det var sua mi, done, over, finito, nå lover jeg at det blir en stund til neste gang dere får den prakka på dere! I alle fall til jeg begynner å pynte til jul... Neste uke...?? :P

21 kommentarer:

Tovepia sa...

Jeg liker det salongbordet ditt, det er råstilig!!
Koselig og fin stue du har!

Nyt søndagskvelden og klem fra meg;)

Havfruen sa...

Du har ei flott stue! Å jeg likte stolene dine godt:) Tapeten er kjempefin... Skikkelig stilg!
Har mørkt gulv selv...skipsgulv. Ønsker meg lyst pergogulv...men det var disse penga da...
Takk for tipset, jeg tenker positivt her nå, hehe:)
Lite snø her til din info....
Klem fra meg:)

Guttemamma sa...

Synes du har en fin og personlig stue!! Lykke til i konkurransen! Jeg vil og ha snø...!!
klem♥

Tevanga sa...

Superkoselig stue du har! Og bordet ditt stiller i en klasse for seg selv. Knallfint er det! Kan du sende litt snø ned til Østfold også??? Værsåsnill???

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Så koselig stue du har. Og så flink du er til å lage møbler selv! Jeg digger forresten den blå cathrineholmkjelen din!

Agathes små ting... sa...

Heisann. Så koselig med besøk av deg og koselig at du vil følge meg.
Koslelig i stuen din og den puta di etter din oldemor var nydelig, elsker gamle broderier.
Bordet var supertøft. Har samme stoler som deg i grått ullstoff på loftstua vår, syntes de er supergode å sitte i.
Ha en fin start på uka.

Janniche sa...

Heiii!

Takk for kos og oppmuntrende kommentar hos meg! Så artig at du likte stua mi!:)
Du er jo bare kreativiteten selv da! Hard konkurranse;)

Nyydelig bestemor-pute!! Den hadde passet perfekt hos meg;P

Lykke til da du!

Klemmer, Janni og Leon,
Duse Pasteller

Frk:Twil sa...

Du har en slik fin og personelig stue du da Datten!!! hahah.. regner med at du leser den med den humoren du har!!! hihi!
Super kult og personlig du har det!!! kLem

Kikki sa...

Hei! Har ikke vært innom her før, fant deg på NIB sin utfordring. Utrolig stilig bord - skjønner godt at du er fornøyd! :-) Kult hvordan lampene bak bordet lager gult lys på veggen og gulvet på bildene. Og jeg syns sofaen og stolene var fine jeg, ville ikke bytta de ut! Ha en god uke!

Karna sa...

Masse lykke til...en annerledes stue med mange gode ideer dette...så jeg vil tro du har en god sjangs...lykke til!

Ceropegia sa...

Fin stue!! Den turkise puten i sofaen...LIKER!! :-) Og bordet er helt RÅTT!Lykke til i konkurransen!!

meretes galleri sa...

Stuebordet var bare så stilig!!!! Den søte rosa kofferten var bare så søt :-)du er ei kreativ dame :-)
Takk for en hyggelig hilsen på min blogg.
Ha en hjertelig dag. ps- søt katt :-)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Heisann..
en koselig stue du har..nei en kan ikke bare bytte ut alt hele tiden..det tillater ikke min lommebok:)så nydelig den turkise puta med rose på..helt fantastisk skjønn...:)
Og slik en fin tur du har hatt...kunne tenkt meg både Irland og Skottland...på koselige landsbygda der:)
ha en vakker dag søte du...
eddaKlemmer

Tina sa...

Superfint det bordet ditt, bare helt digg!!!!

ide-puffen sa...

Mange fine bilder her altså!!!
Nydelig stue. Harmonisk og flott.

Topp mandag ønskes

Klem
Randi

Hege sa...

Du har din helt personlige stil på stuen og det syns jeg er kult!,
- lykke til i konkurransen:-)
Tusen takk for koselig hilsen( og himmelen var der da vi kjøpte huset..!),
- ha en fin, fin dag:-)
Klem, Hege.

siren sa...

Wow for et stilig bord, så utrolig flink og kreativ du er! Skjønner godt at du er stolt over å ha laga det selv, jeg er imponert! :) Syns stua di er kjempekoselig jeg, du har fått tingene til å harmonere fint i lag! :)

Med et lekent sinn sa...

Ahh liker stua di! En hyggelig stue :)
Et blikkfang er bildet du har tatt assa, Det falt virkelig viiirkelig i smak hos meg.

gode ønsker sendes din vei!

ralfefarfars paradis sa...

Knalltøft bord!! Og den nydeligste broderte pute- den blåfargen var bare helt nyydelig!!

Romantikk-takk. sa...

Kjempefint har du det. :))
Bordet var rååstilig.
Lykke til. :))
Klem Mette.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Råstilig bord! :)))) Fineste pallebordet jeg har sett!

:)

God helg!!