mandag 22. november 2010

Flytta om litt!

Ja, nå måtte jeg bare prøve! Stua ble møblert når vi flytta inn for 4 måneder siden, kunne egentlig ikke se ei anna løsning. I dag kapitulerte jeg å prøvde allikevel!

Før:
Her er det ikke en gang rydda, veldig rotete og trist, skulle egentlig begynne å rydde når jeg heiv meg på ommøbleringen!

Litt flaut å vise frem hele den ukoselige stua slik, menmen, I'll get over it! :P

Tenke å vise dere sofakroken nå i kveld. Den har flytta plass fra den ene enden av stua til helt borti den andre og gikk fra null utsikt (kunne ikke se ut vinduet en gang) til det jeg vil kalle en betydelig bedre utsikt.



Synes i alle fall det er koselig å se litt sjø fra godstolen! :)



Sofakroken er nå nære ovnen og inngangen til kjøkkenet (for øyeblikket lukka siden det er rotete der inne også... :P).


Ble litt trangere, men jeg velger å kalle det intimt... :)


Fjøslampa fikk også komme inn på stua og fungerer nå som leselys over godstolen.



I vinduskarmen bor hummer og kanari. Og Mummikopper!


Resten av stua kommer om ikke så mange dagene, må bare finne ut av løsninger først...

22 kommentarer:

Ruter & Hjerter sa...

Rette og slett herlig og pent!

Monica sa...

det ble bare helt fantastisk fint, jeg likte den løsningen mye bedre. Vi har flyttet opp til loftet foreløpig vi og tatt det i bruk, men her oppe er det litt trist synes jeg for jeg har ikke så mange ting her enda da men... det kommer vel etterhvert tenker jeg. øsnker deg en fin fin mandagskveld. god klem

Havfruen sa...

Synes så absolutt salongen skal stå slik at dere får nyte både utsikt og varmen fra ovnen! Så veldig bra ut...intimt er ordet:) Hva skal man med gulvplass? Dere danser neppe hjemme om kveldene....
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

jannes hobbykrok sa...

Synes sofakroken din ble superkoselig! Jeg får ikke ommøblert noe nå,og det irriterer meg!Vurderer derfor å snekre meg nytt spisestuebord istedet! Noew må jeg jo finne på....
Klem,Janne

Maliva`s verden sa...

Åååh så koselig du har det, og for en fantastisk utsikt;o) Salongbordet har jeg kommentert før, me like;o)
Ønsker deg en fin førjul. Klem fra Maliva

Fishermans Daughter sa...

Koselig ble det! Og kjempe deilig og fritt må det være å kunne ha sånn ei utsikt fra gokroken:)

Veronika

Gollass sa...

Endelig en stue som ikke er prikkfri på bildet..Synst de fleste stuer jeg ser bilder av i blogglandia er umåtelig ryddige (kansje de har juksa litt i forbindelse med bildet?) Jeg rydder og rydder og det varer maks 30 min hver gang! Likte godt endringene i stuen din, å for en nyydelig utsikt! Fin kveld til deg, hilsen Elin

gult hus i svingen sa...

er dette rot, så vet ikke jeg hva rot er:)!!!!
Den nye løsningen ble fin, synes jeg:) Ikke noe er så avslappende som å sitte å se utover landskapet:) Åpen og lys stue da:)

Tirsdagsklem fra Trine:)

Mitt hvite hus sa...

Så koselig Silje.. stemningsfulle bilder...og for en herlig utsikt dere har,

Nydelig rett og slett..

klemmer 0))

Amalie sa...

Digg å kunne se ut vinduet. Stemmer for denne løsningen jeg altså :D

Kristine sa...

Så koselig!! De godstolene så jo bare helt magiske ut :-D

Solrosa sa...

Ta-da-daaa! I morgen får du en utfordring inne hos meg. :)

Ser ut som en koselig stuekrok der ved vinduet og peisen! Kos deg masse!

Klem fra Sola

Snedig Snelle sa...

Det blei bra vett du! :-) Fin og koselig sofakrok! Og den kassen du malte me peisen blei kjempefin!

Pusse du alle møblene før du male de?
Eg ser for meg at all om-maling e store prosjekter, og det resultere i at det ikkje blir gjort noe som helst....

Fargevandring sa...

koselig stue du har:-) Digger fremdeles den fjøslampa di..minner meg på om at jeg må på skattejakt uti fjøset vårt:-) Ha en fin kveld!

re:signert sa...

¨Håper du overlever omflyttinge. Ser da slik ut! Såfint at. Og DIGGER fjøslykte. Har kjøpt inn de selv til Villa BAkkan. Kjempe tøffe, og så så billige!!! Eller bra Mummui er på plass. Så søte så. Ha en fin uke. Stikker til København jeg. INSPIRSAJON! HURRA! Klem. Signe

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja helt enig med deg...ble mye bedre og sitte og ha utsikt:):)
kos deg..hører det er sne i Trondheim...
eddaKlemmer

Karna sa...

Ble veldig flott dette...kjekt å ommøblere litt...

Crinoline sa...

Synes dette ble veldig fint og for en nydelig utsikt dere har.Klem

Hespe sa...

Kjempekos har du det, og rotet du snakker om, det har du jommen min sant gjemt godt unna... ;o)

Strålende ettermiddag til deg!

Klem fra Hildegunn

Tina sa...

Vakkert! Flink du frøken...:)))

Carina@Lekenhverdag.com sa...

Utrolig lekkert og for en fantastisk utsikt!

Kaoskontroll sa...

Eks- familie egentlig da, men... kan man kalle dem det? Det er jo besteforeldre, far, tanter, onkler, fetre og kusiner til ungene mine + familie i mitt hjerte. Da er det familie! ;)

Dette ble riktig så bra! Og ja, det er koselig å kunne se litt ut når man sitter og koser seg, så virkelig velykket løsning! :)

Klem