søndag 14. november 2010

Brødboksen

 Ja, nå var det rett og slett på tide at jeg viste den brødboksen jeg babla om i artikkelen.
bare for å presisere, i teksten står det at jeg "Jeg var nettopp i England og Skottland, og presterte å kjøpe en kjempestor brødboks første kvelden.". Det hørtes rett og slett klysete ut, poenget mitt var at jeg dro med meg den boksen når jeg reiste rundt! Den delen har blitt editert bort, slik er det vel ofte, men må bare presisere så jeg får ro i sjæla... :P

Uuuuuansett, det skal sies at jeg hadde, på dette tidspunktet hadde jeg vært våken i 23 timer og på reise (som jeg, *kremt* også skrev i svaret mitt), så jeg var rett og slett utilregnelig, voksen er fin den altså, men jeg hadde ærlig talt ikke kjøpt den om jeg hadde vært ved mine fulle fem... :P



Jeg tok bildene nå i kveld, det var HÅPLØST å ta skikkelige bilder i mørket, og siden jeg er ny på Mac og ikke kan noe særlig med editeringa her enda (ender nok opp med å installere photoshop her også!), så ble det bare som det ble!


For anledningen får brødboksen selskap av en Tilda boks og en herlig gammel kaffeboks.



  Brødboksen er helt lys blå og veldig søt, og faktisk helt tett! :P



Jeg har SÅÅÅÅ lyst til å male kjøkkenet mitt hvitt, VELDIG LYST!! Men jeg har fått så mange advarsler om at det blir hakk og skraper i det så lett... Så jeg tørr nesten ikke! Bedre med et kjøkken som er i en farge du ikke egentlig liker enn et hvitt kjøkken som ser nedslitt ut etter noen måneder! Erfaringer folkens? Jeg vurderte å lever det til lakkering, men det ble i alle fall 10 000, og det blir rett og slett ikke aktuelt.


Så; tuuuusen takk til alle som har stemt på meg inne hos BoligBlogg, jeg ligger jo blant blogger way out of my league! Og jeg blir veeeeldig glad om dere fortsetter og stemme også altså... ;)

18 kommentarer:

Ellemeller sa...

Dette er akkurat slik eg kunne funne på å gjere, kjøpe først, tenke etterpå:)
Ein gong eg var i London kjøpte eg ei elefantmaske !?! som veg fleire kilo. Dette skjedde før kl 10 på føremiddag og vi var ikkje tilbake på hotellet før kl 18... stakkars mannen som måtte bere den (eg klarte det jo ikkje, den blei for tung...)
Kjekt å vere tilbake og tusle litt rundt i blogglandia:)

Villa von Krogh sa...

Liker boksen din! Den var knallfin!

Ha en fin søndag videre. :) Klem fra Anine

Linda sa...

Brødboksen var uansett lekker den!
Tror ikke det er noe problem å male kjøkkenet jeg. Jeg har malt opp et lakkert furukjøkken på hytta. Ga det først en real vask, med salmiakk tror jeg det var. Pusset lett over med sandpapir, grunnet og ga det deretter 2 strøk med oljemaling 40 glans. Det ble like fint og blankt som et nytt kjøkken! Men dristig som jeg var pusset jeg godt over her og der med sandpapir for å få en shabby look, lakkerte det etterpå. Gode pensler er vel innvisterte penger, og min erfaring er at det blir penere med pensel enn med rulle.
Jeg ble iallefall veldig fornøyd!

Klem fra meg.

Linda sa...

Glemte å si at jeg pusser lett over mellom hvert strøk!

Havfruen sa...

Knallstilig brødboks!!
Går da vel bra å male kjøkkenet...ser Linda gir råd, helt enig i det hun skriver...bruk heftgrunn. Med dagens maling tror jeg ikke du trenger å bruke oljemaling men forhør deg med en maler og hør hva han sier.
Lykke til:)
Klem fra meg:)

Mitt hvite hus sa...

Knall fin brød boks da... kjekt den høy og ikke så bred..tar mindre plass da...

Nyt søndagen

Klememr =))

skjerstad sa...

Superfin brødboks :) jeg er helt enig med Linda , ang. maling av kjøkken ;)

Ønsker deg en fin uke som kommer :)
Klem fra Janne

Bird sa...

Jeg har også malt kjøkkeninnredning. Anbefales! Jeg kjørte to strøk oljemaling. Ingen grunning, men pusset mellom hvert strøk. Litt usikker på glansgraden. Husker han på butikken anbefalte å ikke ta så høy glans, for da kom hakk og ujevnheter bedre frem. I ettertid skulle jeg ønske at jeg valgte litt blankere likevel:)
Har ikke fått noen riper og nye hakk enda i værtfall- etter 3 år...:) Jeg brukte rull med etterstryker, men kunne sikkert brukt pensel og fått det like fint. (Det går MYE fortere med rull da).

Lykke til!!:)

Bird sa...

ser forresten du har utskjæringer i innredinga og da er nok rull liten vits i!:)

sylvia sa...

hei.
kjempestilig brødboks,
å jeg å drømmer om å male kjøkken hvit,
men venter til jeg må.hihihi,ja til kjøkkenet er slitt. men tror det blir bra om man bruker olje maling, å pusser å grunner skikkelig, heftgrunn under.
klem fra sylvia

ralfefarfars paradis sa...

Herlig brødboks- også lyseblå da- det kan ikke bli bedre;) Jeg synes du skal male i vei- ville brukt oljemaling- for min erfaring med den som er vanntynnet er at den lettere slites av- gulvmaling kan vel også være et veldig godt alternativ- det er jo rimelig slitesterk. Kjøkkeninnredningen her var malt opp før vi flyttet inn- og etter tre og et halv år- så er det enkelte ting som ikke er så fine lengre- men jeg tror ikke at det er malt så veldig ordentlig i utgangspunktet heller da. Blir spennende å se hva du velger å gjøre;)

gult hus i svingen sa...

brødboksen er fin den:) Ikke så lett når man er halvt i svime da, føler med deg;)
Liker kaffeboksen best da:)
Kjøkkenet blir superfint om du maler det:) Snakk med en maler eller følg rådene overfor her:)
Søndagsklem fra Trine:)

Home By Virginia sa...

Stilig brødboks... ☺ Nesten lik min... ;)

Gratulerer som ukas blogger ♥ Så gøy...!!!

Klemmer ♥

Glede sa...

Stilig boks. ;)

Fishermans Daughter sa...

He he! fin brød boks alikevel da:))
Hvit kjøkken er trivelig og lyst og helt enig i at man kan gå med på noen merker mot en farge man bare ikke er komfortabel med. Du har jo fått gode råd......Gleder meg til å se hva det blir.....kjøkkenet har fine håndtak synes jeg:))

klem Veronika

Janniche sa...

Fin brødboks med lekker farge! Hadde passet bra i kjøkkenet mitt;)
Gjør vel ikke noe om noen skraper og skrammer vises på kjøkken-innredningen?
Kanskje du kan pusse over med et sandpapir og får litt gjøre det litt Chabby Chic?;) Sånn er jeg da - ikke så nøye på det!:P

Artig kaffeboks! Vet du, jeg har en prikk lik bare i rødt(og litt mer slitt!!:)
Har arvet den etter mine besteforeldre på morsiden, som var Trøndere! Likte den veldig godt i den fargen du har da!!
Er spent på hva du bestemmer deg for med kjøkkenet!

Klemmer fra Janni og Leon,
Duse Pasteller

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Halloisen:)
Kjempefin brødboks...men den gamle boksen var jo knæsjings da:)Mal ivei du..det går så bra så:)Har malt flere kjøkkeninnredninger:)Ihvertfall to:)
Ja..den klokka er råstilig...ennu mere i virkeligheten enn som kommer frem på bilde..og stooor:)
Ha en kraetiv dag søte du..
eddaKlemmer

Solrosa sa...

Så fint det møbelet er! Og nydelig farge! Håper alt er bra. Lite bloggeri fra min kant for tida, men det kommer seg vel etterhvert. :) Ha en god dag!

klem fra Sola