onsdag 18. august 2010

Spm; sperregrunning

Hei pipps, jeg trenger litt råd her!

Jeg har no lagt to feite strøk med hvit sperregrunning fra Infra (den har kvistlakk i seg), og jeg lurer veldig på om jeg skal ta tre strøk (som han på butikken sa), eller bare klare meg med to...? Har noen erfaringer? Er fryktelig redd for at det blir å komme gjennom gulfarge eller noe slikt da... Eh? What you say? Lenge leve latskapen sier nå jeg, har vondt i arma... Og jeg har forresten tenkt å legge bare ett strøk med hvit maling på toppen, grunninga et veldig dekkende i seg selv!

12 kommentarer:

Ellemeller sa...

Eg måla taket med sperregrunning, Gjøco sin. Lang erfaring har eg ikkje sjølvsagt då eg gjorde det forrige veke, men eg måla tre strøk... Jepp, dødsliten i skulder/nakke og armar, men det er nok verdt det.

Rita sa...

Jeg har akkurat malt lutet panel i stua. Jeg brukte også Infra sperregrunning. Etter anbefaling fra butikken malte jeg to strøk med den. Etterpå malte jeg ett strøk med Infra vannbasert maling glans 40(refleksjon - helt lys). Dette ble veldig fint!!!
Jeg malte ett bord med rull og dro over med en bred pensel som kalles driver før jeg fortsatte på neste bord. Jeg er veldig fornøyd med resultatet!
Lykke til

Anonym sa...

Jeg har ingen erfaring med sperregrunning, men jeg har malt rett på furu uten sperregrunning og uten kvistlakk. Det var fint i 1 år, deretter helt skrekkelig og angrer som en hund på at jeg tok snarvei. Dvs angrer ikke lenger siden jeg har solgt leiligheten, men angra så lenge jeg bodde der.

Snarvei nå --> mulighet for dobbelt arbeid senere ;)

Anonym sa...

Glemte å si at Anonym = Marie :)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Oi, lykke til :) Har dessverre ingen tips, men ser over her at du kanskje allerede har fått svar :)

Håper du også får nyte litt det flotte været vi har :) Sola skin og det er deilig varmt! :)

Godklem

Catje sa...

Tror jeg hadde gått for tre strø for sikkerhets skyld. Vi brukte en slik sperregrunn på hytta for 5 år siden og det begynner å gå slå gjennom nå, men heldigvis har sperregrunn blitt bedre de siste årene. Bedre å ta ett ekstra strøk nå enn å angre senere.

Lykke til!

Catje

Lene sa...

Brukte sperregrunn på alle veggene i huset her da vi flyttet inn for to år siden. Jeg hadde to strøk som de sa i butikken. Må innrømme at da jeg kom til gjestetoalettet var jeg så lei at jeg kun tok et strøk. Det er nå fint fortsatt det også. Lykke til med maling!

Karna sa...

Kan desverre ikke hjelpe deg der......lykke til med jobben.....

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Har ikke peiling:)Fikk akkurat høre om hva sperregrunning var av Villa Von Krogh:)
Lykke til...men det kan vel lønne seg med tre strøk:)Vet hvordan det er...har nettopp malt en hel leilighet med vegg og tak og lister:)
nyt helgen uansett snuppa...og takk for alle hyggelige komentarer fra deg:)
eddaKlemmer til deg...

Balke gård sa...

Hei Datt, jeg ler ennå av svigerfar og krakken:-)hoho....;-)

Ikke hjelp herifra, vet abre at jeg ahter strøk to og tre og slikt;-) Så om du dropper ut nå, helt enig;-))))

Så smart å dra på loppis en søndag mrogen;-))Hehe...Ha en fortryllende søndag! Klem

MajorogMeg sa...

Jeg brukte kun 1 strøk av denne i et gult furutak. Så langt ser det veldig bra ut, så jeg tror du kan gi deg etter 2 strøk:)

Skjønner du savner fosen...jeg flytter aldri herfra, hehe:) Stortrives!! VÆrt på hytta i helga, godt å komme hjem til "øppna landskap"
Lykke til med malingen, å male tak er pyton men du verden så flott det blir etterpå:)
Ha en flotters søndag, klem fra meg:)

As sa...

Hei igjen=)
Ja, vi har visst begge furu i lange baner. Har dere nylig overtatt hus?
Vi overtok fredag som var=)
Ang maling.. Bruker samme sperregrunning som deg=) ser at et holder med et strøk, siden vi skal ha to strøk oljemaling over =)
Du maler over meeerkelige farger du også?
Må bare riste på hodet av at det er mulig å male listverk i knall rød! =P Jaja.. Den rødfargen er historie nå da=)
Skal følge med deg også=) Artig at vi begge er i malemodus=)