søndag 29. august 2010

Har tatt over stua!

Ja, for når vi flytta inn (1. juli) vart det en tapet på den ene veggen i stua som jeg ikke var helt fornøyd med. Tapeten i seg selv var jo fin den, men det føles ikke helt "meg" liksom. Problemet var at den hadde et slikt utheva mønster, så var litt usikker på hva jeg skulle gjøre. Men fredag tok jeg tak å mala over!

Før:


Jeg tenkte egentlig å male veggen hvit, meeeen så kom jeg på at jeg ville prøve en lys mintgrønn farge. Jeg forhørte meg litt på obs og endte opp med å kjøpe en nokså lys en, han mente det ville være stor nok kontrast til det hvite. Dessverre synes jeg ikke det ble nok kontrast, meeen det får være slik en stund, mulig jeg maler igjen, tok bare en kveld! :)


Jeg synes i alle fall det ble mye bedre! :)


Speilet til venstre kjøpe jeg på loppis og lakkerte for en stund siden, bildene til høyre er gamle familiebilder (brudebilde av oldeforeldre, og familiebilde av bestefar med søsken og foreldre), bildet i midten har jeg tatt selv og bestilt på lerret i bursdagsgave fra min kjære.


Geviret hang ute på en gammel redskapsbod her når vi kjøpe, jeg tok det inn og mala det i samma lysmintgrønne farge som veggen.


(Litt vanskelig å få fra fargen på veggen!)


Kassen er en gammel potetkasse som var misfarga og flekkete, mala den likedan som veggen. Lampene kjøpte jeg påp bruktbutikk i går til 10 kr, fikk også samme farge.


Kjøpte to puter på salg på KID, tror jeg må slå til meg to til av disse, love them! :)

I neste innlegg skal jeg vise resten av hobbyrommet, har endelig fått opp gardin og lampe nå!

PS. Har forresten et prosjekt på gang når det gjelder nytt bord her, MISLIKER det jeg har, men bytter det ikke ut anna enn med "the one", og jeg sliter med å finne råvarer! :-|

18 kommentarer:

Tovepia sa...

Jøje meg så flott det ble! Tapeten var stilig, men rommet virker større og lysere med malt vegg, og stilig å ta igjen mintfargen på diverse andre ting.
Ha en flott søndag og klem;)

lisje astrid's husblogg sa...

Å JAAAAAA!!!
Så lekkert det vart!
Kjempe fint i stova di med så fine ting:)

God søndag,kjære deg♥

Klem frå Astrid:)

Alven sa...

Hei :-)

Så godt at du ble fornøyd :-) Viktig at man gjør ting til sitt eget :-)Synes mye er fint men ikke alltid helt meg :-) Vi foreksempel har lyse gult soverom..egentlig helt greit og fint...men ikke helt meg...så får se om vi maler det alikevel..har malt skapene og dørene hvite og det hjalp :-)


Ønsker deg en flott søndag :-)


Klem

nr14 sa...

Heisann:) Sist jeg var her så holdt du på å forberede flyttinga. Morsomt å se at dere er på plass:) Soverommet under ble flott med hvitmaling. Ofte ikke så mye som skal til for å forandre hele rommet.

Tapeten måtte vike plassen i stua hehe. Det ble ei mye roligere stue når du malte over. Vågalt med mintfarge i malinga da men samtidig såpass lite at det bare blir ett snev. Fungerer godt rett og slett. Kult at du har malt geviret:))

Stikk gjerne innom på min give away som starta idag:)

MajorogMeg sa...

Når jeg så det første bildet, tenkte jeg; denne tapeten var jo fin? MEN når jeg så resten av bildene sier jeg: RÅFINT:) Det ble skikkelig lekkert. Det bildet du har tatt var jo kjempefint, artig å ha egne bilder på veggen:)
Du har stadig prosjekter på gang skjønner jeg. SKulle malt soveromsgangen jeg..må bare bli mere høst først....
Nyt kvelden klem fra meg:)

irina sa...

jeg skjønner om det er mere deg...rart det der...vi må bo det slik at det bleir vårt !!

tapeten hadde vært mer meg...gråt en skvett at du malte over det. men men det his din smak...og såååå bra vi er forskjellig alle mann !!

klem klem

Miss Mette sa...

Det ble kjempefint!!! og kjempekoselig
stue du har :) likte også veldig godt
de søte putene du har kjøpt på KID, og
geviret var bare RÅ-stilig!!!
Ønsker deg en herlig kveld, stor klem
fra Mette

skjerstad sa...

Tusen takk for kommentar inne hos meg :) Jeg synes du fikk en MYE kulere stue ! Bra jobba ;) Så artig at du malte det geviret , prikken over i en ;)( vi har et likt bord som dere på tv stua )

Kommer snart tilbake igjen ;)

Ha en fin uke som kommer :)

skjerstad sa...

Ju hu ! Du ble følger til meg du :) Jeg legger meg til som følger til deg også ;) Artig !

As sa...

Hei=)
Så flott det ble=) Artig at du blogget om akkurat dette nå. Jeg har nemlig kjøpt inn maling for å skulle male over en lignende kontrastvegg nå til uka=)

monsol sa...

Det ble kjempefint, virker mye lysere,gleder meg til vi begynner på gangen neste uke, nå er alle møblene beiste,venter bare på hvite vegger nå =) gleder meg. =) ska sei du har smitta meg på interiørfeltet med denne bloggen din tjhii, til og med mannen i huset syns det er helt greit med alle prosjektene mine og hjelper gladelig til, vel noe syns han er å trekke det langt, mn det er jo så gøy =) =) Tusen takk Datt for "smitten", koooooser meg =) =) =)

Balke gård sa...

Hehe, det er det kuleste geviret jeg har sett i helge blogglandia, mintgrønt gevir, knallbbra, Datt!!! Råkult!!!!!!!!

Balke gård sa...

Mente HELE;-)

Hege sa...

SÅ fint det ble vennen!
- og du har det så gjennomført:-)
Ja sauene ja - de skålene var et utslag av min kreativitet i vinter(porselens-maling):-)
Kjempegøy forresten:-)
Gleder meg til og se hva mer spennende du finner på:-)
Ha en fin kveld,
klem Hege.

Bird sa...

Helt enig! Tapeten var fin, men rommet så mye større ut med litt maling!
Så hyggelig stuekrok dere har da!:)

Amalie sa...

Ble bra dette da! Kule de horna på veggen btw :D

ninabakke sa...

Det var jo en veldig fin tapet, men ble veldig nydelig etterpå alikevel. Kult med horna :D

Tina sa...

Så flink du er, her ser jeg det er masse energi på lager. Det ene rommet etter det andre males og blir som nytt og kjempefint. Enig med deg, ble mye bedre med lys vegg, syns det ble kjempe jeg!