søndag 14. februar 2010

Slitte fingre og "ny" lampe

I innlegget om soverommet skreiv jeg at alt som mangla nå var lister og ny lampe. I forrige innlegg skryta jeg over listelegginga mi, så det er på plass!


Både lister rundt døra (IKKE bare enkelt, veggen er tynnere enn dørkarmen og ekstra tynn på den ene sia, virkelig merkelig opplegg, ble ikke så ekstremt pent, men heeelt ok for meg!) og lister langs gulvet er på plass ser dere! :D Har sånn halvveis planer om å male døra også, men det blir ikke før til våren, er pisslei maling....

Da mangla jeg bare lampe... Vi har brukt en del penger på lister og slikt stuff i det siste (også står jo badet for tur veeeldig snart), så det hadde ikke vært spesielt populært om jeg hadde kommet drassende med ei ny lampe! Da måtte jeg finne på noe annet...

Før:
Kunne jo egentlg hatt det slikt også da! Hahahaha, yeah, right....

Jeg hadde sett et bild en plass av en lampeskjerm med hekladuker. Jeg brukte det som inspirasjon og dro frem hønsenetting og heklabrikker. Jeg har egentlig ikke fått til annet av sår av hønsenetting, men gir meg jo ikke så lett! :P

Slik ble det etter noen timer og såre fingertupper!
Likte så godt mønsteret den laga i taket.






Nyt morsdag, fastelaven og Valentines damer!

25 kommentarer:

Blandet loft sa...

Whii, har tenkt på om jeg skal gjøre noe lignende en stund nå, og med ditt flotte resultat ror jeg at jeg må prøve meg på noe lignende. Kjempe flott!

Hege - BOLIGglede sa...

kult! ser ut som den passa godt inn også..
ha en fin dag:)

GundaM sa...

stilig og javisst var det et flott mønster oppe itaket av den ;) Lå og beundret mine gardiner i morgensola idagtidldig, herlig!!!

Kos deg videre i ditt vakre soverom ;)

Lilliannes verden sa...

Oioioi, så kretiv du er da :)
Dette var jo råstilig! *Noterer bak øyre*

Elin med Draumesidene sa...

Du kreative sjel! Enig i det med slitte fingrar. Eg gidd no aldri å finne hanskar, så eg ser ut som eg har teke blodprøve i alle fingrane etterpå... ;) Stilig mønster i taket!

Takk for dine koselege besøk hos meg!
Ha ein flott kveld,
klem frå Elin :)

Guttemamma sa...

Me like that lampe!!!

Linda sa...

Synes du er flink jeg!
Listelegging og snekring er ikke noe for meg!
Men maler det gjør jeg ;O)
Wow for en lekker lampe du har laget!
Imponert!
Den ble kjempelekker!!!

Ha en superduper uke!
Klem fra meg.

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Det ble jo riktig så rolemantiskt dette....skikkelig stilig ble den....ja hva er det ikke en får til etter ispirasjon fra herfra og derfra:):)
ha en kos kveld snuppa:)
klemmer til deg...

Alven sa...

Hei :-)

Så fin lampen ble :-) Synd med fingrene men. Hva gjør man ikke for å få det vakkert :-)
Synes døren var fin slik den er nå jeg :-) ser nesten lutet ut?

Fargen heter nostalgi :-) Kler navnet sitt den grønnfargen :-) Skal male noen flere møbler i den fargen :-) Er jo så nydelig :-)

LiSa sa...

så fint du fikk det!
ønsker selvfølgelig også deg en fin dag!!;)
klem

Ellemeller sa...

Jøsses! Det blei stilig!

Lykkes Hjem sa...

Wow, hva du ikke tryller frem? Så Stilig*
Hehe, hadde tatt seg ut å kommet hjem med NY lampe da. hihi.
Men man trenger jo ikke å kjøpe NYTT ser man.
Du er flink*

Håper dagen din har vært strålende.Ha en flott uke som kommer.
Klem fra meg*

Karna sa...

Den lampen var jo rett og slett utrolig lekker...kjempe flott!

Ninas Drops sa...

Ha, ha ha...så du har fått deg gønner du...*fnis*...så fint...
Men, dette ble da utrolig bra. Har sett de lampene du snakker om her i det bladet, og bare digget de. DIn versjon ble super duper. Flinka.
Ha en fin fin dag videre.
klem
Drops

Hege sa...

Den lampa er jo bare skjønn - så kreativ du er!!
Ha en fin kveld, klem Hege.

Lenemora sa...

Den ble bedårende nyyydelig, helt gratis, gjenbruk og superpersonlig og skjønn! Ikke dårlig for en lampe å være!
Jeg har en over spisestuebordet, men den er litt mer beskjeden, ideen er kjempegod!
Her snør det idag, laver ned med hvit, vakker sne.
Ha en fin uke!

Klem Lenemora

Beate sa...

herlig! synes lampen ble stilig jeg!

klem beate

lovecountrychabbychicstyle sa...

heisann

innom for å ønske deg en flott ny uke!! Limpistol er gullverdt;) jeg hadde faktisk ikke klart meg uten (liker jeg å tro da). Den er superbra! jeg har prikk lik din sin.

klem Lillan

M sa...

Hei hei, skal si du er produktiv!
Og fysjameg så mye ekkelt du kom på i innlegget til meg...hihihihih!
Klem,M

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Herlig gjenbrukslampe du har laget av brikker og broderier....virkelig kreativt.
God uke til deg!
Klem....Ellen

Kaoskontroll sa...

Så flink og kreativ du er! Det ble jo virkelig en ny og fin lampe! :)

Takk for varme ord, men noe imponerende eller ære fortjener jeg ikke! Litt forståelse fra deler av slekta hadde derimot ikke gjort vondt! ;) Men dette er mennesker som tydelig synes jeg har gjort det for bra, mine feiltrinn tatt i betraktning (Huset mitt kan jeg bla. ikke selv ha finansiert... det må min far stå bak! Ye right... liksom! Hehe), så hva kan man forvente? ;)

Stor klem!

Mitt hvite hus sa...

Wow for en herlig lampe du har laget..så flink du er...

ja jeg gjør nok noen sprell som min mann syns er litt rart også... men det er jo hyggelig med gamle ting da.. og mye av det kan brukes...

nå legger jeg deg til lista mi jeg..

Klem O=)

Maja sa...

Har sett langtidsvarselet jeg også....nedtur!!
Her skal visst snøen ligge lenge!
Etter denne vinteren syns jeg godt vi kan få en flott vår og en knall sommer ;)
Artig lampe :)
Ha en fin dag

irina sa...

WOW !! Dette var lekkert. jeg kan ikke noe slikt jeg ;)

As sa...

ååååi.. så spennende lampe da=) Dette fortjener virkelig de to loddene i give awayen min=)