onsdag 3. februar 2010

Serverer...

...servise!
Ser folk i Blogglandia driver å viser frem servisene sine, så jeg tenke jeg skulle hive meg på! Her hjemme er det mye forskjellig, men her er favorittene! (Jeg har vist en del av dette før, hvis dere har sett og er lei får dere se litt bort... hihi... :P )

The Friendly Village eeelsker jeg, samlinga starta med noen arva fat, nå kjøper jeg alt jeg finner (som desverre er altfor lite!) Den finnes i en nyere versjon også, men liker at det er av den gamle sorten... :P




Dette roseserviset starta på samma måte med en liten arvemugge! :)



Det siste har jeg en 6 fat og skåler av, perfekt størrelse til hverdagsmiddag! Man skal jo ikke ha så store fat til middag så øynene lurer hode til å lure magen til å tro at det er masse mat! Hoho... Kjøpt på loppis for ingenting! Sett i ettertid at de er litt populære...?


Og ellers måtte jeg jo synge "D e miiiiiin dag i dag, hærregud førr ein hæli daa-aag" her om dagen! Jeg var ikke ikke "kunde nummer en million", men jeg var følger nummer 100 hos Eddas kreativiteter og hun ville sende meg en gave! :D :D Heldige meg!!
Så på fredag fikk jeg pakke i posten!





Fantastisk nydelig smykke!! :D Perlene er alle unike og skjønne!! I tillegg fikk jeg en vakker pyntestein med duft, men jeg fikk ikke til å ta bilde av den nå i mørket, kommer senere! :) Tuuusen takk søte du! :)

33 kommentarer:

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Nydelig roseserviset du har....det har jeg ikke sett maken til før. Og jeg har sett mange roseserviser da det er en av mine favoritter.
Fortsatt god uke.
Klem...Ellen

Cecilie sa...

Nydelig smykke!
Flotte serviser du samler på! likte særlig godt det fra The Friendly village! Herlig!

Så det er så kaldt hos dere nå? *hutre* Her er det rundt 7-8 minus tror jeg. Var nettopp ute hos dyrene, og det er så koselig å høre knitringen når man trår i snøen. Vinter er fint, selv om jeg gleder meg til våren! ;)

God kveld!

Klem, cecilie

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hihi, visst er det du som er Frøken Datt.
Nydelige servise, svak for village motivene selv.

God Klem

På landet sa...

Nydelige serviser, det øverset var kjempe fint. Så fint smykke, gøy å vinne =)

Ha en fin dag.

Hilde S. sa...

Å så vakre serviser du samalar på.
Det er jo ekstra kjekt når det er noko du har arva, og nå leiter etter fleire deler til:)
Gratulera med flott smykkegevinst:)
Ha ein superduperfin dag.
H

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Dette er jo serviser etter min smak...men det vet du jo allerede:)Så fint det smykket ble mot det vinduet ditt:)Hyggelig at det falt i smak......
Nå skal jeg ha visning på leiligheten min klokken halv seks....så jeg har ryddet og vasket hele dagen....nå skal jeg snart ha noe mat:)
ha en kos kveld du søte....
GoeKlemmer til Trondheim fyker:)

Monica sa...

ååååå så flotte serviser du har, elsket roseserviset jeg!! Vakkert!! Gratulerer med flott premie, dete r jo så gøy å få noe slike kjekek ting i posten og ikke bare fullt i regninger og reklame hihi Ønsker deg en videre fin torsdagskveld. Klem fra Monica

Glede sa...

Heldig du er da! Vinnerlykke har du, kjære Datt. Er fortsatt på leting etter bruktserviset som ROPER på meg. Men vi har jo Nathalie-serviset som vi fikk i bryllupet. Det er jeg veldig glad i. :)

Elin med Draumesidene sa...

Heldige du! Lekkert servise hadde du også!
Tuuusen takk for koseleg kommentar på bloggen min! :) Eg har abstinensar no... Har ikkje teke bilder denne veka. Så no GLEDER eg meg til nye innlegg!

Ha ein fin kveld, ein god fredag, og ei flott helg!

Klem Elin :)

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg har også 3 friendly village tallerker og to tekopper... Tenk at jeg fant de to store tekoppene og den ene tallerken til 45 kr på gjenbruken i fjor...Jeg har brukt dem kjempemye...

samler på rødt og svart servise også...så her er det mye engelsk porselen...

Ha en fin helg

Huset i skogen sa...

For noen nydelige servicer du har! The Friendly Village var jo spesielt nydelig. Har aldri sett det før, men det kunne jeg godt ha tenkt meg jeg også.

Ønsker deg en flott helg, og kos deg i det flotte være vi er lovet her i trøndelag:)

Lilliannes verden sa...

Åh, for et nydeleg roseservise :D
No blei eg så misunnelig. Så heldig du er då!
Og når det er arva, er det jo ekstra verdifullt :)

Karna sa...

Har mange fine skatter du, kjempe fine servicer og nydelig smykke....

lisje astrid's husblogg sa...

WOOOOW!!!!Sååååå masse lekkert i eit innlegg:)
NYDELEG service du har:)Det med roser gjekk rett i mitt hjerte!
Så gøy med gåve da:)Det var kjmpe fint<3
Tusen takk for varme gode ord frå deg<3
Ønskar snilde deg ei herleg helg:)
Klem frå Astrid<3

Solrosa sa...

Hei!
Så mye fint du viser i dag. Servisene dine er kjempefine! Håper du får en fin helg!

Klem fra meg

GundaM sa...

hei der Datt!

Så nydelig den vindusramma er som bakgrunn på bildene dine ;) Innom og ønsker deg en fin fi helg;)

Guttemamma sa...

Vakre vakre serviser og takk for at du tok utfordringen !!! Grattis med smykke,nydelig mot den slitte rammen!! Flinka..
klem

ralfefarfars paradis sa...

Så vakre servicer- det første var virkelig flott- det tro jeg ikke jeg har sett før- men har sett andre som ligner litt. Og roseservicet var også nydelig- også litt retro tilslutt- det blir jo en artig kontrast;) Ønsker deg en fin helg!!

Christine Louise sa...

Så vakre serviser :)

Gleder meg kjempe masse til å få sofaen nå altså :)Kommer på mandag..

Klem fra meg..

Crinoline sa...

Nydelige serviser du har.Gratulerer med lekkert smykke.Det ble så fint mot den slitte rammen.Klem

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

hææærli..¨¨'
de rosekoppene var bare dåne-vakre!! klem og god helg.!

LiSa sa...

Tusen takk for fine kommentarer!!
Ååå for et nydelig service. Heldig som arver noe så fint, da har det ekstra verdi:) Ja gammelt service er blitt bra populært. det er ikkje mye å oppdrive hos brukthandler lenger...
ønsker deg ei fin helg!

Klem

LYKKEBO sa...

Flotte service du har! Så gøy at du har fått tak i delene til rose service på loppis;)
Grattis med flott gave i posten:)

Gooood helg-klem:)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Jeg har veldig mye av The Friendly Village. Lurer litt på om jeg skal selge unna litt. Har det på hytta til vinter og juleservice men nå er det to år siden det er blitt brukt så det er nok bare tull å ha det der. Har også arvet litt og kjøpt alt jeg har kommet over etterpå. Har mest av det med den broen jeg da. Skal ikke se bortifra at det plutselig dukker opp i butikken.

Ha en fin helg
Klem:)

Beate sa...

hei og hopp
for et herlig rose-servise!
- og et skikkelig lekkert smykke du har fått deg!

ønsker deg en fin-fin søndag
klem beate

Guros Drømmeverden sa...

Du har så mange flotte gamle ting.. Roseserviset ditt er utrolig vakkert :o) Kjenner at jeg blir helt misunnelig ;o)

Ha en fin søndag og en god start på neste uke,

Guro

Lykkes Hjem sa...

Åhh,så flotte serviser du har. En liten loppis jeger ;)

Heldige du som fikk så fint smykke da. Det får man si.

Har noe til deg inne hos meg.
Fordi DU fortjener det må vite*

Klem fra meg*

Hespe sa...

Hi, hi - takk for det!!!

Så mange flotte serviser du har. Gøy med det gamle og unike!! Gratulerer også som vinner hos Eddas kreativiteter - flott smykke :o)

Ønsker deg en flott uke!

Klem

Kristine sa...

Bilder kommer så fort drømmehjemmet er kjøpt ja, ingen fare ;-)

Forresten, jeg har ferdig et nytt bambi-smykke. Var det sånn at du ville kjøpe det? I så fall får du herved mulighet til forhåndskjøp før jeg legger det ut på epla ;-)

Kristine sa...

Tror Tiny-Tina kan bli en bra match da altså ;-) er vel bare henne, Brune Barbro og Skjeive Sjur som er igjen i butikken nå tror jeg..og da er kanskje hun den mest fargerike? selv om Skjeive Sjur jo er fargerik på sin egen måte han og...hehe!
Bare si fra hva du vil ha så skal jeg gjøre det klart :-)

Lykkes Hjem sa...

Jepp, til deg*
Hehe, så søt du er da :)
En koselig oppmuntring.

Ha en flotters uke videre Datt*

Home By Virginia sa...

Heisann :)

Så fine serviser du har... Og heldig du som vant det nydelige smykket... :)

Ha en fin kveld ☺

Klem fra MV

Elin med Draumesidene sa...

Hei igjen! Lo så godt då eg las kommentaren din! Klarte eg å få ein vinterhatar til å synes vinter er fint; ja då er eg fornøgd!

Ha ein flott kveld kjære du,
og ein fin fin onsdag!
Klem Elin :)