lørdag 16. januar 2010

NÅ HAR JEG FÅTT KJØKKENBORD!!

Sorry, jeg bruker ikke å rope i overskrifta, men jeg klarte ikke å holde meg!! :D

Jeg har sett etter kjøkkenbord et par måneder nå, begynte etter lekkasjen på kjøkkenet, da bestemte vi oss for å gjøre om litt på kjøkkenet for å plass til kjøkkenbord. DA starta Jakten! Jeg har sett OVERALT på brukt og antikvitetsbutikker, og endelig, i går, fant jeg Bordet med stor B!
Det er kjøpt hos Tine sin butikk på Møllenberg. Jeg kjøpte et bord, to stoler og en krakk og satte til en krakk jeg hadde fra før.


Nå var jo plana å kjøpe hvitt bord, meeen jeg falt sånn for dette! Elsker det slitte treverket! Kan jo male d hvitt en gang hvis jeg ønsker! Enklere det enn å pusse ned et hvitmala bord... :P




Fikk ikke stæsja så veldig, klare ikke å vente med å vise det frem! :P Fortjent pause (ehm... relativt...) med kjeks og vann! Nå sitter jeg ved bordet og blogger! :)


Nå ønsker jeg meg kjøkkenhyller over bordet! *Abrakadabra* Nei, det hjalp ikke... Må vel ordne det selv da!




Krakken til høyre kjøpte jeg hos Tine, den til venstre er funnet her, malt hvit og trekt med voksduk, finner mer om den her.



Denne stolen er favoritten, elsker fargen på setet! :)



Sjekk hun der som følger med meg fra bak gardina da... Hehe...



Synes disse ble så søte sammen! :)



Den siste stolen, hvitmalt, følte jeg måtte ha hvitt/lyst tilbehør når bordet ikke ble hvitt!

35 kommentarer:

Babb sa...

GRATTIS! NYDELIG!! Gleder meg til å komme å prøvesitte:-)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Der sitter hun ja:)

å men det var et fint bord. Helt etter min smak.
God helg til deg
Klem:)

Ellemeller sa...

Svim av! Dette var lekkert, det og eg held med deg i at bordet må få behalde treverket.

Ellemeller sa...

Psst, eg får ikkje fotograf-besøk i dag, men om eit par veker. Lokalavisa ringde og lurte på om dei kunne få kome! *gulp!*
Eg får prestasjonsangst:)

Maliva`s verden sa...

Skjønner godt at du roper ut jeg..hi-hi.
Kjempefint bord, med utrolig fine gamle stoler/krakker til;o) Kos deg masse i din fine krok. Takk for titten. Klem fra Maliva

Ellemeller sa...

Eg lovar at du skal få sjå:)
Reknar med at eg blir oppdaga eg no, so kjem VG og Dagbladet og so har vi eit styr uten like med Paparazzi og autografjegarar rundt husveggane heile døgnet...
Tulla:)

Lykkes Hjem sa...

Åhh,så koselig. Virkelig et sjarmerende bord, ja og stoler. Må ikke male nei. Litt minner må man ha på spisebordet.

Takk for titten
Ha en flott helg*

Kaoskontroll sa...

Kjempesøtt! :) Og jeg synes det er lurt å ikke male det. ;) Selv er jeg fremdeles i tenkeboksen når det gjelder å male/ikke male salongbordet, men det heller nok til å ikke male. For som du sier er det ikke bare bare å pusse ned det som er malt... og mye gammelt er fint akkurat som det er, så hvorfor...! ;)

Camilla sa...

Kjempefint bord :-) <3

Christina Mari sa...

Nydelig!! ;)
Skjønne godt du rope det ut..!
Ønsker deg en kjempe fin lørdag vidre.
Klem fra C.

sylvia sa...

gratulere med nytt ord,
det var nydelig.
kos deg masse i helga.
klem fra sylvia

Kristine sa...

Så UTROLIG fint det ble!! Så gøy at bordet med stor B dukket opp!! Den fortjente du ;-) nå må du bare motivere samboer til å snekre opp hyller...hehe! Ha en super-duper lørdagskveld ved det nye bordet ditt!! klem

Myhome sa...

Gratulerer med nytt bord!!!
Det er knallfint, og passer utrolig godt hos deg:)) Ville ikke malt det hvitt, syns finishen på platen er kjempefin!!
Veldig koselig kjøkkenkrok, hyller på panelveggen vil bli prikken over Ien.
Ha en fin lørdagskveld!
Klem Anita

Miss-handy sa...

Det bordet var bare sååå superfint!!! Jeg ville heller ikke malt bordplaten, den er jo perfekt sånn!
Krakken med voksduk på var jo bare helt herlig. Alt var bare kjempefint:)
Håper du finner hylla di også;)

Hilsen Siv

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så bra at jeg kunne make your day:):)
Kjempefint bord og stoler og alt sammen....
Kos deg i kveld med det nye bordet
klem Klem

Huset i skogen sa...

Synes bordet er vakkert som det er jeg! Har ikke vært hos Tine på Møllenberg, det har bare blitt med tanken enda for meg..
Morsomt å oppdage en trønderblogger, jeg kommer tilbake:)

Ha en flott helg:)

Lilliannes verden sa...

For ein kjekke blogg du har! :)
Og for et kjempesøtt bord du har fått deg!
Her kjem eg garantert til å sjå innom framover.
Ha ein kjekke kveld!

lisje astrid's husblogg sa...

WOOOOW!!!!Såååå lekkert!!!Forstår veldig godt at du falt for dette bordet:)Synest det var kjempe fint stæsja eg:)
Haha:)Artig liten søting som ser fram av gardina:)
Takk for alltid så gode helsingar frå deg:)Blir så glad at:)
Ønskar deg ei god helg vidare<3
Klem frå Astrid i festhuset:)

Solrosa sa...

Grattis!! Ikke mal det hvit!!!! ;) ;) Du husker vel hva jeg sa på onsdag. hehe! Neida, jeg har full respekt for de som liker å male alt hvitt, det vet du, men det bordet der - det er jo bare nydelig som det er !!!!! :)

Og - den blå vindeusrammen! Love it!

God natt! Drøm søtt!

klem fra Sol

LiSa sa...

Åj for et nydelig bord!! det var bare helt fantastisk, og ikke stress med å male det:)
kjempe fin blogg du har!!
ha ei fortsatt fin helg!

irina sa...

Jeg har en slik pinnestol...og den koster ikke mye. Sjekk salgsbloggen !! hade passet med de andre ;(''

Fint var det i allefall...og jeg som jobber som en tulling for de møblene å så tar noen andre like my for ett bord ;)

Hmmmmm

Maja sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Maja sa...

Kjempeflott kjøkkenbord!!! Stolene også!
Ja, Frankrike hadde jommen ikke vært et dumt sted å bli dumpet ned i;)
Vi har heldigvis fått noen plussgrader og det er jammen lenge siden!
Utrolig så lite som skal til for å glede...litt sol og 3 pluss ;)
Ser den lille nyskjerrige bak gardinen ja....hihihi
Ha en fin søndag;)

Guttemamma sa...

her må det store bokstaver til ja,skønner godt at du er lykkelig. det ble en flott liten krok!!! Og jammen skal det bli gøy å se med hylle på veggen også..:)
klem klme og fiiiin søndag

Glede sa...

Oi, hvilken respons på det nye bordet da gitt! Men så var det knallfint også da. Skulle ønske jeg kunne sitte der sammen med deg og skravle i vei. Kommer forhåpentligvis oppover i februar, kanskje det blir en sjanse da. Ble iallefall tøft med de ulike krakkene og stolene. Likte det! Klem

GundaM sa...

Så heldig du var med det bordet da, den som venter på no godt vet du .... ;) Og ening med de andre, ikke mal plata hvit legg heller en hvit duk på da ;) Hihi

Artig se den ramma som sku kastes tilbake i containeren her inne hos deg. Flott ble den på bordet der.

ha en flott søndag.

Kaoskontroll sa...

Hehe... det er nærmest irriterende at jeg ikke var så smart, men lampa sto i vinduet den, og så godt innpå som det kunne. Jeg kan med andre ord ikke ta på meg æren for dette. ;) Men det var jo en god plan! Hadde den bare levd en stund KUNNE jo dette skjedd, heeeelt tilfeldig, ikke sant?! ;)
Det mest irriterende nå er jo at jeg må ut og kjøpe ny. Altså gå selv og handle inn noe av det fæleste jeg vet om. :( Hadde det gått noe tid ville nok Amir Sebastian synes det var greit at den ble knust, men det synes han ikke nå. Og det var Jasmin som knuste den, ikke ham selv, så da er mammas skjebne avgjort. :(

Ønsker deg en fin søndag... og takk for plan til bruk senere! ;)

Solrosa sa...

Hehe! Vanskelig! Jeg får tenke meg godt om!!! :) ha en fin søndag!!

Sol i hjertet!

Mariann Louise sa...

Grattis :) Det ble LEKKERT...

Ha en flott søndag.

Klem fra meg..

Hulda sa...

Virkelig et skjønt bord du har kjøpt. Likte så godt bordbena og den fine klaffen. Fine krakker til. Koselig!

Crinoline sa...

Så her sitter du og slår det løs med tørre kjeks og vann,hi,hi. Bordet er nydelig,gratulerer.Klem

Blandet loft sa...

Sååå gøy. At du fant et bord. og det virket jo perfekt, virkelig fint. og alle de vakre stolene/krakkene til. Jøye meg. HIhi

Klem fra meg

Har en drøm... sa...

Så bra! Den som venter på noe godt osv... fu nket virkelig for deg, for dette var jo en "beauty":o)) Hadde beholdt det flotte treverket, men du kan jo male bena hvite da, sev om det ikke er nødvendig egentlig... bordet var lækkert!

Og for noen hææærlige sokker moren din hadde strikket, de så såååå gode ut!

Nå kan du starte på uken med ny giv, ting har snudd:o))

Klem Line

Astrid sa...

Kjempeflott bord!

Veronica på Vimsadekor.se sa...

Vilka fina bilder, och vad fint du har hemma!!