søndag 24. januar 2010

Det skjer!

Endelig! Jeg har fått med min kjære på å flytte datarommen til soverommet og soverommet til datarommet!! Vi hadde et stoort datarom og bittelite soverom. Vi hadde ikke en gang tv på stua, bare på datarommet! Nå har stua blitt så koselig at jeg ville bruke den mer så da måtte tv'n flyttes... (Som morsomt nok gjorde stua mindre koselig, menmen... :P)

Det er ikke klart til å bli fotografert skikkelig enda, men noen småting for være med i dette innlegget. Jeg tenkte jeg skulle slå det sammen med utfordringen fra Drømmen om en eplehage og vise frem noe som ikke er nyinnkjøpt.

Jeg har to slike stoler, de har tilhørt min oldemor. Denne har fått plass i det ene hjørnet på det "nye" soverommet, ved siden av nattbordet.


De kjæreste møblene jeg har!


Dette maleriet henger over, det er mala av bestemora mi! Hun er så flink! :)


Og på veggen i det andre hjørnet henger en nattkjole jeg brukt som liten.


Rommet er som sagt ikke ferdig enda, men måtte bare dele litt allikevel! :)

På et annet tema har jeg skaffa meg www.klabbogdatt.com siden den forrige adressa mi var fullstendig ulogisk, så nå er jeg å finne der! :)

31 kommentarer:

På landet sa...

Gøy med forandring =) Nydelig bilde, flink bestemor du har.Å den søte nattkjolen da..

Jeg måtte le da jeg leste komentaren din, så bra.. Kansje på badet speilet skulle fått plass, hadde gitt en bedre start på dagen hihi :D

Ha en fin dag

Monica sa...

hei... så tøft med egen klabbogdatt adresse, er det eget domene (hva nå enn det betyr, jeg bare later som jeg kan jeg...hihi)

Oppskriften på kick:

Ligg syk i to dager, doser med litt kjedsomhet og en haug med tanker over hva du burde gjort. Utfall: et skikkelig ryddekick!! hihi

Klem fra Monica

Hege sa...

Så koselig med ting som er arvet-har en ekstra verdi:-)
Så flink bestemoren din var å male!
Ha en fortsatt fin søndag, klem Hege.

LYKKEBO sa...

Gøy å ommøblere litt;) Flott stol, gøy med møbler med minner..

Klem

Ellemeller sa...

Ny adresse er notert:)

Guuri so fin den lenestolen var! Eit par slike står høgt på ønskelista, det optimale hadde vore om besta hadde hatt noko slikt. Det er ekstra koseleg når møblane har ei historie og gir deg ein god følelse:)

Eg kjøpte skrivebord på finn og har fått det i hus, det resulterte i at alt måtte gjerast på nytt i stova! Kjæresten er verdas tolmodigaste:)

LYKKEBO sa...

Hehe..det har jeg å ventet på, men oppdaget at det ikke kom over natten..hehe.. Men det er faktisk ikke vanskelig, egentlig ganske logisk når man først skjønner det. Brukte en liten kveld på å lære det..utrolig gøy;)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Koselig og møblere litt om...og en datamaskin trenger jo ikke så stort rom:):)
Jeg har ikke glemt deg....skal ordnes nå til uken:)
ha en kos søndag.....
klemklem

Hulda sa...

Så bra å få det største rommet til soverom. Kan jo gjøre mye mer ut av det da. Den ørelappstolen skjønner jeg at du er glad i. Den var trivelig. Likte også veldig godt den skuffa som du kjøpte på bruktbutikken. GENIALT å bruke den slik du har gjort det.

Hulda sa...

Glemte å si at bildet bestemoren din har malt var helt skjønt! Så flink hun er. Morfaren min var også flink med penselen.

sylvia sa...

åå så deilig det blir for deg med større soverom,gleder meg til bilder,
men å så skjønne stoler.å maleri....vakkert.moro med sånne minner..
herlig liten nattkjole da,trygge minner det.
ønsker deg en fin kveld,klem fra sylvia

jannes hobbykrok sa...

Herlige bilder,og gratulerer med nye rom!!!

Glede sa...

Så fint det ble!! En god ide å bytte om rommene. Artig med den nattkjolen da. ;)

irina sa...

Hvordan skaffe seg ett . com. jeg vil det men jeg vet ikke hvordan. kan du ikke lære meg det ??
Er det vanskerlig kan du jo komme til meg på lunsj....så kan vi kose oss med pc og mat ..ha ha-
Seriøst...lurer bare.
Klem

Lindas hus sa...

Deilig med større soverom da. Og bildet var virkelig nydelig! Morsomt med nattkjolen hengende! Ha en fin fin uke og så gleder jeg meg å se flere bilder. Klem

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Så hyggelig at du liker boken vår...håper den er til inspirasjon og glede.
Koselig stol du har, jeg skjønner at du er glad i den.
God uke til deg.
Klem...Ellen

GundaM sa...

Så artig med slike minner på soverommet da ;) Kos den nattskjorta di, hihi

.com ja, hvordan får du til det egentlig..? Lag et innlegg på det plis!

Myhome sa...

Soverommet ser stort og deilig ut!! Veldig smart å bytte:)) Nydelig bilde, og kjempefin stol, heldige du!!
Ønsker deg en fin start på uken:)
Klem Anita

Kaoskontroll sa...

Du har sikkert rett... dessverre! En bekjent av meg sier jeg er en idealist. Mulig det, men jeg skulle heller ønske det var flere av oss enn jeg vil slutte med å være idealist. ;)

Jeg har trolig blogglands minste soverom og trives merkelig bra med det. Hadde selvsagt vært deilig med et større, men når muligheten ikke er der... med mindre jeg putter ungene inn i minirommet... ja, da får jeg være lykkelig med lite. ;) Blir ikke så mye plass å rote på på den måten, så ingenting er så gale at det ikke er godt for noe. Hehe

Ellemeller sa...

Ellemeller har òg lyst å vite korleis korleis du fiksa ny adresse... :)

Guttemamma sa...

Godt du viser hvem som er sjefen!!! Den stolen er utrolig fin og bildet også,ta godt vare på det! Og gratulerer med.com!!
klem

Kristine sa...

Halla!! tenk at du ikke la merke til alle lampene mine..småfornærma nå ja! haha ;) tuller! Tenk at du skal få ommøblere rom da! ikke dårlig..god gammeldags masing som gjorde utslaget eller? ;)
Så kjedelig at dere har få uttak for stikkontakter da. Går det ikke an å bare få lagt opp noen flere? Er jo en temmelig lett sak for en som kan det ;-)
Ha en strålende mandag! hilsen fra meg :)

Christine Louise sa...

Koselig :)
Jaa, gleder meg til vår og varme jeg også du ;) Er såå kaldt i dag..Brrr..

Ha en flott uke.

Klem

Missfryd sa...

Så fint å se at du setter pris på og tar vare på saker fra fortiden:-)
Av og til morsomt å bytte rom og bruksområde, men kanskje du ender med å bytte tilbake...:-)
Klem Ingrid

Drømmen om en eplehage sa...

Så koselig at du tok utfordringen!
Takk for bidraget =)

Gamle skatter er viktig å ta vare på. Har to lignende stoler selv også, men en litt mislykket påbegynt oppussing gjør at de står stuet bort på garasjen. Får se til sommeren om jeg orker å se på de igjen. Blir grinete når det er noe jeg ikke får til hihi!

Bestemoren din er jo rene kunstneren. Nydelig bilde!

Ha ei skjønn uke, Klabb og Babb (jeg sier alltid det inni meg når jeg ser hilsener fra deg) ♥ ♥ ♥

Crinoline sa...

Hei.Synes det er så hyggelig at du tar vare på ting etter din bestemor.Her ommøbleres det nesten aldri,men snart står faktisk arbeidsrommet og et annet rom for tur.Klem

Solrosa sa...

Du er jammen aktiv!!! Kjempeflink! Den stolen etter oldemora di var jo bare super! Herlig! Har du lyst til å ha et treff i mars?

Mor og datter sa...

Hei på deg!!
Takk for kommentaren, det ble nr 1, de fleste likte den. Men nr 2 kommer senere som header. Hvis jeg ikke finner noe annet en annen gang..;)
Så koselige detaljer du viser oss.. Koselig stol og så flink bestemora di er til å male :-) Gøy med sånne ting. Man setter så pris på sånt!!
.com vil jeg å ha.. men jeg vet ikke hvor og hvordan.. ? hm..
klem

lisje astrid's husblogg sa...

Så spennande da:)Rommet ser veldig fint ut:)Stolen er lekker!Forstår godt at du er glad i den;)For ikkje å snakke om bildet:)
Tusen takk for helsing frå deg:)
Ønsker deg ein kos kveld:)
Gledar meg til å sjå stua:)
Klem frå Astrid<3

Kristine sa...

Jeg har et par sånne bambi-smykker igjen på lager, og 1 av dem har ditt navn på ;-) ikke bokstavelig talt da..hehe..men du skjønner!

Mor og datter sa...

Hei! :)
Ja, jeg er helt enig i det du skrev om takrosetten min! hihi ;) Veldig fin, bare få kjøpe meg et hus som jeg kan ta den opp i taket!!:) Nu med engang;)
Ha en fin dag! klem

Kaoskontroll sa...

Så flott! Jeg og tenker sebra, men trengte en annens syn på det også. ;) Så nå gjenstår det bare å se om jeg blir fraværende på bloggen et halvt år mens jeg fikser dette! :S

Klem