onsdag 11. november 2009

Sy, sy så får du en suss

Eller var det puss...? Jaja, nært nok! :)

JEG HAR KJØPT SYMASKIN!! :D Wuhuuu! Det var den som var på Coop-tilbud nå nettopp, passa perfekt til mine behov! :) Det er ikke noe Coop Mega her i nærheten, så Verdens Beste Mamma måtte til pers! Hun sto i kø på Mega'n hjemme når den åpna og kjøpte to av de tre maskinene de hadde til sine heldige døtre! Tusen takk mams!! :D


Her sitter jeg da midt opp i rotet mitt (se forrige innlegg) og tester maskina mi!
Alt jeg har fått sydd hittil er favorittkosebuksa mi, den har nå ca 20 cm mindre hull i skrittet... Hehe... Klarer ikke å kaste den, finner ingen som er like god!!


Jeg brukte litt tid og trå på å tredd riktig, utrolig nok, var jo veldig enkelt!


Ellers så er jeg fortsatt nokså suuur over rotet mitt, har prøvd å fiksa så godt jeg kan men klarer ikke å trives...!
Hadde vært noe annet om det var frivillig oppussing og ikke på grunn av at borettslaget ikke har vedlikeholdt rørene sine slik at grugge-vann kom opp på kjøkkenet. Og det hadde vært noe annet om det ble finere etterpå, eller eventuelt like bra etterpå, men det blir jo faktisk dårligere enn det var! Vi får ikke bytta ut all parketten sådet kommer til å bli fuge mellom kjøkken og stue og det kommer til å bli fargeforskjell på parkettene, det var det ikke før.. :(
Har noen vært ut for noe lignende? Er det noe vi kan gjøre for å gjennom bytting av hele gulvet??

22 kommentarer:

GundaM sa...

Har ikke noe gulvtips til deg desverre annet enn kanskje skaffe deg flere katter slik at de dekker gulvet med katteleker og div remedier....Hihi

Grattis med symaskin og du, den buksa di ble jeg nysgjerrig på . den må du da bloggge;)

Håper du får gulvtips.

Blandet loft sa...

Åh gratulerer!
Så gøøøy. Nå må du sy mye. Gleder meg til å se hva som kan komme med tiden. Hihi

Guttemamma sa...

Gratulerer med maskin og velkommen i sydameklubben!!

Lindas hus sa...

Å så heldig du har vært, sitter her grønn av misunnelse;) og når det gjelder gulvet ditt, så hadde jeg bare stått på krava! Og sagt at her skal hele gulvet byttes punktum!!!! Noen ganger gjelder det å være vanskelig og vrang og ikke gi seg! Hør evt med forsikrings selskapet deres hvis dere har innbo forutenom! kan jo hende dere har inbo via jobb også hvis dere kun har innbo gjennom borettslaget! Men jeg hadde ikke gitt meg uten KAMP!!!! Lykke til og stå på krava!!!!! Stor klem

Lene sa...

Heldigris..

Cecilie sa...

Gratulerer så mye med symaskin! :) Her fikk jeg symaskin av mannen til jul for to år siden, og jeg skjønte ikke hva jeg skulle med den, og var nokså utakknemlig.. Så viste det seg jo at jeg satte pris på det til slutt. Når jeg ble litt mer husmor.. hehe..

Kos deg me syinga!

Klem, cecilie

Ellemeller sa...

Eg hadde ikkje funne meg i fargeforskjell på parketten!! Er det borettslaget som har gjort feilen er det dei som skal rette den opp att. Enkelt og greit.

Dessutan so rimar ikkje sy og suss! Sådesså!

Gled deg med symaskina, du får mange fine stunder framover:) Og gi mamman din ein ekstra god klem:)

Anita

Karna sa...

Så heldig du var som fikk symaskin, fikk min første symaskin til 18 års dagen, og har satt stor pris på den maskinen...kos deg!

Shabbycharm sa...

Grattis med ny symaskin og velkommen i sy klubben, det er så vanvittig göy å sy og lage div ting, men ting tar tid og trening....og en smule tålmodighet som jeg mangler litt av kan man si er bra å ha.
lykke til....... og du...
stå på krava dine om nytt gulv på hele gulvet.
vär sta og ikke gi deg.
klem bella

Linda sa...

Grattis med symaskina!
Du får bruke den flittig.
Gleder meg til å se hva du tryller fram!

Ha en fin kveld!
Klemz

Ninas Drops sa...

Hipphipphurra..for symaskina.
Moro.
Får gå ned i kjelleren å fiske opp min gamle dass...hoho...hard i målet her Dropsa,. Men virkelig altså..den er ikke kul den maskina jeg har.
Moro, gleder meg til å se prosjektene dine fremover...
KLem
Dropså!

Ninas Drops sa...

Så moro forresten med niese besøk..snill tante du...skulle hatt en slik til Lille Pasti...en som fant på litt saker og ting med henne...
Drops

Babb sa...

Snille mamma'n vårres!! Bli bære heimsydde gava te jul no ja...hehe
Forresten, kæm e det bilde av på bordet ditt?

Livet er heeerlig sa...

Grattis med ny maskin!!!!
Det er så gøy å sy, men merker at jeg må være skikkelig motivert for å begynne på noe, så det blir litt i rykk og napp hehe

Gleder meg til å se resultater fra syingen din :)
Ha en fortreffelig kveld
*Siv*

Shabbycharm sa...

BARE INNON EN TUR FOR Å ÖNSKE DEG EN KNALLFIN HELG.
KLEM BELLA

Ninas Drops sa...

Hun kommer med Fem toget..ha ha..om noen år så..
"se her vennen min...nå skal du til tante Datt på ferie..."..."sånn husch husch...inn på toget nå"..."tante venter spent på deg":..ha ha ha....
Gled deg.
Stor fredagsklem fra meg.
Bestemor Drops
(føler meg litt gammel om dagen...)

Ninas Drops sa...

Thanks...
Nå blir det finne frem symaskina tid...hodet ruller av ideer... Tørketrommelen er ferdig med stoffet jeg skal bruke..tuddelu.
Dropsa...som hører på Donkeyboy...ha ha...tror du kanskje at jeg hører på de hele tida du da...Neida..Men tenker på deg hver gang jeg hører dem...ha ha..husker du i sommer..la la la...SÅ jeg er vel ikke så gammel...eller er det de gamle som hører på slik fjortismusikk for å følge med i tiden..
FIkk forresten høre at jeg var så stilig av ei jente på 10 år i går..hoho...Jepp..thats me..Og da sa lille P..eller O..ha ha..Ja..mamma er alltid kul hun...*fnis*...jepp I know so well..
Drops
SÅ det så!!!

Kristine sa...

Grattis med symaskin! Så gøy, min og er fra Coop, men Obs'en da..og jeg fikk den i gave fra min snille samboer!! :-D
Velkommen på butikkbesøk i morgen da! Jeg var innom på åpningen nå nettopp og da gikk den første ugla, jippi, så gøy! Snart helg og fredagskveld, x-factor..gleder meg :-D vi ses kanskje i morgen da! hej då :-)

Kristin sa...

Gratulerer!!
Huff, stakkars dere....
Kom til Bøfjorden på messe da vel... :-) 21. nov!
God helg
Krisitn

Anonym sa...

hm..siden jeg er i styret i sameiet her blir jeg litt stressa over dette. Hvordan er det meninga at vi skal vedlikeholde rør, og hvor ofte? vil jo nødig skape tilsvarende situasjon her.

Marie som endelig fikk til å legge inn kommentar uten egen bloggkonto. hurra!

Vibeke sa...

Gratulerer med symaskin! Det er moro :)

Liniana sa...

Singer er bra! har en slik selv :D