tirsdag 3. november 2009

Et rosa innlegg!


Jeg fikk en utfordring av herlige Urban Retro, ROSA!
Må si at det er jo litt morsomt at jeg fikk akkurt rosa, for jeg har hatt et ganske rocky forhold til rosa siden jeg fylte 5! :P Av en eller annen grunn takla jeg ikke fargen, den ble vel for jentete for meg, jeg har vært/er en skikkelig guttejente! Men etter jeg begynte å interessere meg for interiør (som faktisk var i år), har jeg fått et bedre forhold til rosa, rosa roser har blitt en favoritt! :)

Rosa i Datt-hjemmet (Jeg tror jeg døper det Dattenheim! Kongelig, right?? Hehe...)


Kristine skrev så fint om om sin farge, Rød, så dette blir jo som å hoppe etter Wirkola! Siden jeg er så dårlig på konkurranse så velger jeg å ikke hoppe! Men jeg er så sleip at jeg kopierer det Kristine tipsa meg om:
"Pop-stjernen Kylie Minogue fikk malt rommet sitt på sykehuset i Melbourne lyserødt da hun ble operert for brystkreft, i den tro at fargen ville bidra til å gjøre henne frisk. Samme skjedde i et fengsel i USA - og fangene ble faktisk roligere. Konklusjonen var straks at fargen hadde en beroligende effekt. Etter en stund gikk imidlertid livet tilbake til det "normale". " Takk Kristine! ;)

MEN, jeg sender denne videre, om dere vil:

eller meller : grønn (som Shrek... hehe)
Det lille ekstra: lilla


Jaja, så vi hadde besøk av en fukttekniker i dag, ikke overraskende så må parketten opp...
Vi la den for 3 år siden, og for å få mest mulig helhet la vi den på stua og kjøkkenet i ett.


Beklager rotet, de plankene som skjuler føttene til kjøkkenet (som det heter på fagspråket...) ligger på stua akkurt nå! Og stativet til pus er ikke spesielt lekkert, men hun er så glad i det, og det gjør at møblene våre holder seg hele.. :P
Anyways, vi vil at de skal bytte ut alt, vi gjorde det jo skikkelig av en grunn! Men det avgjøres visst av bredden på åpningen mellom kjøkken og stue, er det smalere enn noen spesielle mål (som jeg ikke vet enda) har de lov til å bare legge en list mellom... Hrmf... Jeg skal oppdatere når jeg vet mer! Men det må uansett stå til tørk i 3 UKER! Holy guacamole... Det er lenge det... Mulig vi må flytte ut... Også rett før jul da... :(


Cindy har forresten inspisert kassen, den er godtatt... :P

13 kommentarer:

Babb sa...

Masse fint i rosa ja:-)Bli spennanes med gølvet ja, krysse fingran:)

Ellemeller sa...

*dævver*
Grønn??!??! *gulp*
Det einaste grøne eg har er agurken i kjøleskåpet... og når eg tenker meg om so er det ikkje lenge den er grøn den heller, eg brukar å måle den kvit.
(tsk tsk... eg tøyser berre)

Men eg tek utfordringa, eg!

Anita

moni sa...

ååå sjekk utfordring, jeg er sinnsykt glad for at du ikke valgte grønn til meg for det har jeg fint lite av, elelr dersoma lle mine grønne planter teller så har jeg faktisk en del da:) lilla er faktisk en farge jeg elsker, har mye klær i den fargen til både prinsessa og meg, men i interiøret... hmmm... der må jeg nok gruble litt du, men selvfølgelig tar jeg utfordringen, morsom utfordring:) klem fra Monica

Villa von Krogh sa...

Se på Cindy da. Smelt.

:)

Myhome sa...

Kjempefint rosa innlegg!!
Liker godt rosafarge jeg også, en skikkelig gladfarge:)
Så herligt bilde av pusen i kassen:)
Klem Anita

Solrosa sa...

Herlig om rosa!! :D Og - så søt katt. Den ligner på den jeg hadde en gang. Ønsker meg så veldig katt!! :) ha en fin kveld!!

Polly sa...

Så masse søte skåler og kopper!!:O)

Lindas hus sa...

Mange fine rosa ting hos deg! Og så krysser jeg fingrer og tær på at det ordner seg med gulvet. Kjedelige greier det der! Ha en fin dag i hvertfall. KLEM

-Ultima-Thule- sa...

Klikket meg raskt inn her når jeg så overskriften, jeg er veldig glad i rosa :0)
Nydelige kopper og rosa ting :0)
*Klem*
-Kamilla-

Guttemamma sa...

Julekoselig..et ord HELT i min gate-love it!!! Skal sende deg en tanke hver gan jeg bruker det:-)

Magny sa...

heia... nyyydleige rosa glimt...
grønt er fint., mange nydlieg lyse gammeldagse ønnfarger...
klem¨¨¨¨**

M sa...

Så skjønn rosa puff! Og tidig med pus i kassen....ha en fin kveld!
Klem,M

Kristine sa...

Hei!! kjempefint innlegg :-D gøy at du ble med! mulig jeg svarer deg veldig sent nå..sorry..ikke vært på pc siste døgn, sykt, jeg vet..haha. Men uansett, skal til akupunktør kl 16, og er sikkert hjemme rundt 16:30, så da må du gjerne komme innom om det passer!? her har du tlf.nr mitt: 94421253, bare svar meg der hvordan det blir :-)