tirsdag 28. juli 2009

Sjøbein...

..i stua? :)

Jeg satt til min svigerinne på bursdag i helga som var, så kom vi i snakk om sjøen, så over på sjøkart, og da slo det meg: Et gammelt sjøkart har tatt seg bra ut over spisebordet mitt!!
Jeg heiv meg over telefonen og ringte hjem og la inn bestilling. Vi har alltid vært mye på sjøen, sommerferien gikk med til båtferie, men nå har mamma og pappa snakka om at de er ferdig med sjølivet så da jeg så mitt snitt til å få kloa i et kart... :)


De var jo som sagt på besøk her på søndag, og da hadde de med et kart til meg! :D Når vi rulla det ut så vi at det var tegna inn en rute med penn på kartet. De kom på at det var min bestefar som hadde tegna inn til dem for mange år siden, han døde i 94. Det gjorde jo selvfølgelig hele kartet enda mer stas! :)

(Trykk på bilde for å se pennestrekene)

Lurte litt på hvordan jeg skulle henge det opp, kom til slutt på at skoletyggis skulle få holde det enn så lenge, ingen merker i veggen av det, det er jo tross alt bare et par måneder siden vi mala stua.


Så her henger det! Det er de gamle kartene som har grønt i seg sa pappa, de nyere har mer gult, jeg er veldig fornøyd med dette! :)

13 kommentarer:

Babb sa...

Du kjæm no på det, artig:)

GundaM sa...

Stilig blke det og så fint spisebord og stoler da,)

HIls den gode katt!

Englefryd sa...

Flotte farger i det kartet ja. Ikke vært så fint med gult nei.

Klem

Guttemamma sa...

Koselig arvesak!!! Og det passer jo faktisk ved spisestuen din, du assa...!!

Balke gård sa...

Hehe, du kommer på det du sjøløva;-) Kult!!!

alvens kreative hjørne sa...

Hei :-)

Koselig med ett slikt kart og spesiellt når det har gått i arv i tilegg :-)

Nå skal jeg finne senga tror jeg :-)

Natti fra meg

borghild sa...

Det ble utrolig fint, da!! Flott farge i det også, og det passet kjempegodt over spisestua. Og så er det jo kjempegreit å bare kunne ringe inn bestilling;) Klem B:-)

Guttemamma sa...

Har noe til deg;noe innmari velfortjent!!

Glede sa...

Artig ide! Spesielt artig når bestefaren din har skrablet på det.. :)

moni sa...

så stilig bilde, du kommer virkelig på det du:) kreativ til tusner:) Er du med i konkurransen min? isåfall hadde det vært gøy vist du ønsker å være med:) ønsker deg ei nydelig helg:) klem monica

LYKKEBO sa...

Så smart! Og dekorativt!!

Jeanette sa...

Så gøy når tilfeldighetene klaffer til de grader så perfekt ;o)

Fin blogg.

Ha en flott lørdagskveld.

Klem Jeanette

Lene sa...

Sjøkart på veggen er kjempe flott. Vi har arvet fler av min kjæres oldefar, og de er også skriblet på. Svigermor fikk ett av dem innrammet, som vi fikk i innflyttninsgave.