mandag 4. mai 2009

Mitt siste prosjekt

Var å pusse opp en kommode jeg kjøpte når jeg og Glede var på loppemarked for noen uker siden.
Først en takk til henne for skyss og demontering av bil for å i hele tatt få den med!
Vi damerne var sikker på at den kom lett til å gå inn bak i bilen hennes, det var ikke helt slik det gikk.. Vi måtte til slutt demontere hele barnesete med et kraftig feste, for så å slå ned alle setene bak og ta av trekket som trekkes over bagasjerommet. Da hu dro fra meg igjen var ingenting satt på plass, så herr Glede måtte vel inn med en helpende hånd, så takk til han også... :)


Slik så den da ut når jeg kjøpte den. Likte IKKE fargen, og knottene var også særdeles upopulære...


Og slik er det for øyeblikket. Er ikke helt fornøyd med knottene, hadde egentlig lyst på glassknotter, men fant ikke noen små, billige, som jeg ville ha! Trenger jo 9 knotter, og hvis hver knott koster 80 kr blir det jo ikke en så billig kommode som jeg hadde planer om! Disse kjøpte jeg for 19 kr per stykk på Indiska, helt grei for øyeblikket! Hele kommoden mala jeg i halvblank oljemaling, til slutt fikk toppen og skuffene et strøk med bengalack for å få litt blank overflate.

7 kommentarer:

Glede sa...

Hei og hjertelig velkommen! Supert at du også er i gang! Det "få-kommoden-inn-i-bilen"-prosjektet er et artig minne! Og resultatet ble jo helt fantastisk. Jeg følger spent med på hva som skjer videre her inne og legger deg selvfølgelig til blogglisten min umiddelbart!

Solsikke sa...

Ah, kommoden din ble helt nydelig! Slik vil jeg også ha.....men her i Oslo så virker det som om slike ting forsvinner på et blunk....det er jo kappløp til møblene på alle loppemarked! Menmen var moro å se hvor fin din ble da :)

Trude sa...

Den ble kjempefin. Har blitt bitt av møbelmalebasillen om dagen jeg også. Det er så gøy!

Snøstorm sa...

Jøss, det er jo helt utrolig så forandret møbler blir med litt maling. Jeg glede-gruer meg til stort maleprosjekt. Det er spisestua som skal til pers. Gleder meg til resultatet og gruer meg til jobben.. :)

Snøstorm sa...

Så flott at du blir med på utloddningen på bloggen min! Jeg trekker 7. mai. :)

texy texasgirl sa...

flott kommode make over og flott blogg! hilsen vigdis neverås

lisje astrid's husblogg sa...

WOOOW!!!
Den blei lekker:)
Klem frå Astrid:)