tirsdag 5. mai 2009

Min vennlige landsby

Jeg er så utrolig glad i disse gamle "The friendly village" fatene mine. Disse er av den gamle sorten som er laga i England, ikke de nye som er laga i Kina. Meget mulig jeg kommer til å gå til innkjøp av de nye også, dette er virkelig serviset i mitt hjerte! :)

Det starta med at jeg fikk med noen gamle fat da mamma og pappa flytta til nytt hus. De kom fra en av besteforeldrene mine, er ikke helt sikker på hvem akkurat nå, det må sjekkes! De fleste var sprukket å limt noen ganger, men det var to stykker som vart hele! Det ene har fått plass i tallerkenhylla mi og det andre i tallerkenhylla til søs!


Når jeg og søs tilfeldigvis var innom en bruktbutikk på hjemplassen fant jeg noen nye fat i samme serie! :D


Jeg sendte fornøyd bilde av de nye fatene til mamma, og når de var på hytta forrige helg fant hun et stort fat, gjett om jeg ble glad når jeg var så heldig å det!


Nå har jeg fat i tre forskjellige størrelser, alle har fått plass i tallerkenhylla på kjøkkenet og jeg smiler hver gang jeg går forbi! :)

Etter litt vurdering har jeg bestemt meg for at det er akkurat i DEN "vennlige landsbyen" jeg vil bo...

9 kommentarer:

Glede sa...

Nice! Håper du kommer over mer etterhvert! Kanskje vi skulle sett innom den antikksjappa i byen? Hmm.. :)

Babb sa...

Krysse fingrene for at det dukker opp noen på loppis på lørdagen;-)

Datt sa...

Jess, holt utkikk for meg søs! :D

Anonym sa...

hei. er altid en tur inno og kikker hos deg, er jo alltid så mye fint på dine sider, og så innspirerende,mn det jeg ville si var at eg har hele det gamle serviset til 12 pers + 2 fat og sausenebb,potetbolle md lokk,små kaffitallerkner,+++ er du intressert???? skulle faktisk hive de,Men vi kan altids finne en åte å få de fra til deg på.

Datt sa...

JAJAJAJA, jeg er interessert! Oh, så snilt av deg å si fra om det da, jeg kan selvfølgelig betale for det! :D

Anonym sa...

da får vi finne en måte å få de uskadde frem til deg på, jeg bor i rogaland.

Datt sa...

Du kan gjerne sende meg en mail på klabbogdatt@gmail.com! :) Hvor i Rogaland bor du da? Jeg bor jo i Trondheim, men jeg er sikker på at jeg skal finne en måte å løse det på en gang! :D

Datt sa...

Kanskje jeg kunne fått deg til å sende det? Jeg kan føre over penger for bobleplast i bøtter og spann, og for arbeidet selvfølgelig! :D

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Vil du ha mer av dette serviset. Har en ekse såtende her;)(som jeg har glemt ut:O)